مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
تاثیر طراحی سیستم دوربین مدار بسته شبکه
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 14:51

به طور کلی طراحی سیستم دوربین مدار بسته یکی از مهم ترین عوامل در سازمان می باشد . یکی از نکاتی که باید رعایت شود به حداقل رساندن توقف کارکرد دوربین مدار بسته می باشد. نصابان دوربین مدار بسته باید با عواملی که ممکن است برای شرکت ها ایجاد مشکل نماید را بررسی نمایند و با آنها به طریقی آشنا باشند . مواردی همچون انتقال تصویر دوربین مدار بسته تحت شبکه .

شرکت ها و سازمان ها برای حفظ امنیت شغلی و جانی خود اقدام به نصب دوربین مدار بسته می نمایند و نصابان باید به خوبی عمل نصب دوربین مدار بسته را انجام دهند به نحوی که بیشترین سطح پوشش را ارائه نمایید . 

شما به عنوان یک نصاب سیستم امنیتی باید به نحوی عمل نمایید که با صرف مناسب ترین  هزینه بهترین میدان دید و تصویر را در اختیار شرکت ها و نهادها قرار دهید .


vca چیست ؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 14:51

برخلاف مثال مرکز خرید ، انتظار می رود تجزیه و تحلیل محتوای تصویر تعدادی عملیات خودکار ارائه دهد . که حداقل در بعضی حوزه ها بر محدودیت اپراتورها در بررسی های انجام شده چه در زمان واقعی و چه آفلاین غلبه کند .

قبل از اینکه عمیقا" به موضوع تکنولوزی تجزیه و تحلیل محتوای تصویر بپردازیم  باید بیان کنیم که یک نوع ابتدایی از تجزیه تحلیل محتوای تصویری به نام تشخیص حرکت تصویر نزدیک  به بیش از 20 سال است که در اختیار ماست . تشخیص حرکت امروزه از ویژگی های بارز یکپارچه بسیاری از دوربین های  دیجیتال و سیستم مدیریت تصویر می باشد .

VDM  (تشخیص  حرکت تصویر) تغییرات میزان پیکسل ( حرکت ) در تصویر را زیر نظر دارد  و اگر تغییر بیش تر از میزان آستانه تعریف شده توسط کاربر باشد ، وقوع یک اتفاق را تشخیص می دهد  . تاسیسات پیشرفته تر تنها زمانی اجازه اعلام حادثه را می دهند که حرکت  در داخل ناحیه تعریف شده تشخیص داده شود و یا سایز ناحیه متحرک بیشتر از حد مشخص باشد  . به دلیل اینکه تکنولوزی VDM ساده انگارانه است و کارایی آن به تعداد زیادی هشار اشتباه محدود شده است . در واقع سیستم هشدار می دهدبدون آنکه شی متحرکی در صحنه باشد .مهم ترین مزیت VDM  این است که می تواند ضبط فیلم را کنترل کند  . از آنجا که یک تصویر ثابت قابل توجه نیست ضبط نمی شود که این باعث صرفه جویی در فضای ذخیره خواهد شد . 

بنابر این VDM  تکنولوژی هوشمند به نظر نمی رسد . پس چه چیزی است که سیستم تجزیه و تحلیل محتوایی تصویر را هوشمند می سازد و آیا اصلا" این منطقی است که یک سیستم تحلیل تصویر را هوشمند بنامیم ؟ اگر دوباره به مثال مرکز خرید برگردیم و آن را مجهز به سیستم تجزیه و تحلیل محتوای تصویر نماییم پیشرفت های قابل توجهی را مشاهده می کنیم . 

از آنجا که مرکز خرید دارای تعدادی مغازه ، ورودی/ خروجی ها ، مناظق باز و راهروها می باشد ، نظارت کلی بر تمامی قسمت های مرکز خرید در یک سیستم متعارف کار دشواری است . اما یک سیستم VCA رابطه بین دوربین مدار بسته و شبکه فیزیکی ورودی/خروجی ها ، راهروها و... را با شبکه دوربین نصب شده در مرکز خرید به خوبی می داند . علاوه بر این سیستم VCA می تواند افراد و اشیاء را در طول این شبکه به صورت مداوم ردیابی کند . به این ترتیب اپراتورها یک نظارت بسیار کار آمد تر را بر مرکز خرید  خواهند داشت .  برای مثال این امکان وجود دارد که از سیستم VCA  بخواهیم که به ما نشان دهد یک مجرم و یا متخاصم از کجا آمده و حتی مهم تر ، به کجا می تواند فرار کند  و کجا می توان او را محاصره کرد . پس از مدتی ممکن است لازم شود تا به قسمت مشخصی از مرکز خرید توجه خاصی مبذول شود .

در یک سیستم متعارف سنتی لازم شود تا به قسمت مشخصی از مرکز خرید توجه خاصب مبذول شود  . در یک سیستم  متعارف سنتی  لازم است  تا اپراتور به صورت  دستی این ناحیه را به دقت تحت نظر قرار دهد که موجب می شود آن شخص توجه کمتری به نواحی دیگر داشته باشد  و یا باید از اپراتور دیگری استفاده کرد . در راهبرد VCA اپراتور می تواند یک منطقه ی امنیتی مجازی و قوانین مربوط به ان را تعریف کرده تا هشدار را اعلام کند . اپراتورمی تواند وظایف معمول خود را انجام دهد در حالی که سیستم VCA منطقه مشخص شده را زیر نظر داشته و تنها برای اتفاقات مشخص  هشدار دهد . 

در صورت بروز قانون شکنی ، به اپراتور هشدار داده می شود ولی همچین یک دوربین با وضوح تصویر HD به طور خودکار به سمت مکان هشدار هدایت می شود  تا با یک چرخش TILT بزرگمایی بتوان تصویری با کیفیت بالا از آن داشت .

یک سیستم VCA ممکن است دارای ماژول هایی برای شناسایی و تطبیق بیومتریک نیز باشد ، برای مثال شناسایی خود اپراتور هنگامی که وارد مناطق حساس می شوند .