مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
دوربین مدار بسته تاثیر گذار
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:22

وقتی صحبت از  نصب دوربین مدار بسته  در اماکن عمومی ، خصوصی ، بیمارستان ها و شرکت ها به میان می آید  ناخودآگاه این تصور به سراغ کارمندان  می آید که حتما کار اشتباهی از انها سر زده و یا قرار است در معرض کنترل شدید کارفرما قرار بگیرند ، در صورتی که اصلا این طور نیست و ما باید بدانیم که نصب دوربین مدار بسته در مراکز عمومی تنها جهت جلوگیری از خطرات احتمالی و سرقت ها به کار می آید و اکثر کارفرما قصد کنترل شدید کارمندان را ندارند  . نصب دوربین مدار بسته برای خود کارمندان نیز بسیار اهمیت دارد و می توانند از این طریق به نحوی از جان و مال خود محافظت نمایند . اما نکته ی مهم این است که دوربین مدار بسته را چگونه و به چه صورتی باید خریداری نماییم . تا بعدها بتوان با خیال راحت از آن استفاده نمود .  شما باید بیش از هز چیز کیفیت تصویر و یا رزولوشن تصویر دوربین را مد نظر قرار دهید که این موضوع در اولویت خرید دوربین مدار بسته قرار دارد و موضوع بعدی دستگاه ضبط و ذخیره سازی تصاویر و یا همان DVR است که باید با توجه به نیاز و تعداد دوربین ها در نظر گرفته شود  نکته ی سوم نیز هارد مورد نیاز برای ذخیره سازی تصاویر است که باید دارای مقدار فضای ذخیره سازی بالا و از کیفیت بالا برخوردار باشد  با رعایت این سه نکته در زمینه انتخاب دوربین مدار بسته می توانید خرید دقیق و مطمئن انجام دهید و بحث دوربین مدار بسته را نیز به کارشناسان و نصابان حرفه ای در این زمینه بپردازید .


دوربین مدار بسته محافظ در برابر آفتاب
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:21

دوربین مدار بسته نیز مانند دیگر وسایل الکترونیکی نیاز به مراقبت و نگهداری دارد ، و یک شرایط خاص محیطی برای کارکرد آن تعریف شده است . اگر هوا بسیار سرد و یا بسیار گرم باشد دوربین مدار بسته دچار اشکال می شود و ممکن است با قطعی کامل دستگاه مواجه شویم . دمای مطلوب برای دوربین مدار بسته در سرما نباید کمتر از 25 درجه باشد و در غیر این صورت دمای محیط  دوربین باید توسط یک کاور هیتر کنترل شود . این کاور باعث می شود در روزهای گرم تابستان گرمای حاصل از وجود کاور و گرمای هوا دمای تعریف شده برای دوربین مدار بسته در روزهای گرم از حد مجاز گرمتر شده و دچار اختلالاتی در دوربین مداربسته گردد .

برای رفع این مشکل دوربین مدار بسته شرکت های سازنده راهی پیدا کرده است و به ساخت و تولید دوربین های مدار بسته با بدنه محافظ یا به اصطلاح sun shiled  پرداخته است . دوربین های مدار بسته sun shiled یک روکش و یک سایه بان دارند که با مقداری فاصله به بدنه دوربین متصل می شوند . تا دوربین را در برابر گرما محافظت نماید یک رادیاتور نیز در زیر بدنه دوربین مدار بسته تعبیه شده تا از این طریق حرارات بالای دوربین نیز کنترل شود.

کاور های sun shiled باعث شد تا دیگر استفاده ازکاور های فن دار پردردسر را کنار بگذاریم . در بعضی از دوربین های مدار بسته برای جذب رطوبت کیسه های تعبیه شده که رطوبت احتمالی وارد شده به دستگاه را جذب نماید . کاور های sun shiled ضد آب هستند ولی آگر رطوبتی وارد کاور شود توسط مواد به خصوصی رفع شده و این مورد طول عمر دستگاه را افزایش می دهد .