مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
دوربین باکس چیست؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 17:53

درست است دوربین مدار بسته از نوع  باکس با داشتن قیمت پایین ، انعطاف پذیری و سادگی را ارائه می دهد . بیایید دلایل اصلی که باعث می شود کاربران دوربین های باکس را انتخاب کنند بررسی نماییم. 

لنز های قابل تعویض: نزدیک به 90% از دوربین های باکس به کاربران اجازه می دهند تا به آسانی لنز ها را تعویض کنند .  این موضوع به خصوص در مواقعی که بخواهید تصویری از شی ء در فواصل دور داشته باشید بسیار حائز اهمیت است ( و نیازمند یک لنز تله فوتو می باشد ) . در مقابل کمتر از 33% از دوربین های دام از لنز های قابل تعویض پشتیبانی می کنند که آنها نیز به دلیل محوطه ی فیزیکی تنگ تر دارای محدودیت در سایز لنز می باشند . 

دوربین هدف گیر : اگر شما نیاز دارید تا دوربین را روی هر زاویه دیگری غیر از مستقیم تنظیم کنید ، دوربین های باکس آسانتر تنظیم می شوند و رنج بیشتری را نسبت به دوربین های دام تحت پوشش قرار می دهند . دوربین های دام به دلیل محصور بودن در فضای بسته دارای محدودیت در حرکت می باشند 

قیمت کمتر : در شرایط کاملا" مساوی در مقایسه با دوربین دام ، دوربین های باکس دارای قیمت پایین تری هستند . به عنوان مثال یک دوربین معمولی باکس SD بدون تحلیلگر حدود 550 دلار هزینه دارد . در مقابل یک دوربین دام بدون تحلیلگر قیمت متوسط حدود 625 دلار دارد . 

زمان کمتر برای نصب: به دلیل اینکه دوربین های دام اغلب بوسیله ی یک پایه به سقف متصل می شوند نصب آنها سریع تر انجام می شود  و به مهارت کمتری نیاز دارد .  البته به دلیل توجه به زیبایی ظاهری نصب پیچیده تر خواهد شد .

ویژگی های پیشرفته بیشتر : ویژگی های پیشرفته بیشتر در دوربین های باکس ارائه می شوند تا دوربین های دام به عنوان مثال دوربین هایی با بیشترین وضوح تصویر جز دوربین های باکس هستند نه دام و همچنین دوربین های باکس بشتری با تکنولوژی پیشرفته آنالیز تصویر ساخته می شوند . 

این نکته را در نظر بگیرید که دوربین های دام طیف گسترده ای از مزایا نسبت به باکس دارند .


دوربین مدار بسته دام چیست؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 17:52

به دلیل اینکه دوربین مدار بسته از نوع  دام گران قیمت تر هستند ، تعدادی از امکانات فیزیکی / مزایا که در دوربین های باکس نادر می باشند را ارائه می دهند . 

زیبایی / پنهان بودن: دوربین های دام می توانند بر روی سقف و یا دیوار به صورت تراز نصب شوند که باعث می شود نسبتا" نا محسوس و خارج از دید باشد . توجه شود که سایز دام ها به صورت قابل توجهی از مینی دام ها  تا دام های بسیار  بزرگ متغیر می باشد  که مینی دام ها بهترین عملکرد  را از لحاظ زیبایی و پنهان بودن ارائه می دهند . 

مقاومت در برابر خرابکاری: بیش از 60% از دوربین های دام ( در مقایسه با کمتر از 10 % از دوربین های باکس ) دارای قابلیت مقاومت در برابر خرابکاری می باشند . اگر شما  نگران هستید که افراد به دوربین هایتان  آسیب برسانند ویژگی مقاومت در برابر خرابکار ارزشمند  می باشد . توجه شود که میزان و یا سطح مقاومت در برابر خرابکاری  یک دوربین خاص  ممکن است  به طور چشمگیری متفاوت باشد . در حالی که معیار های رسمی اندازه گیری خرابکاری موجود است ، تولید کنندگان به ندرت نتایج بدست آمده از دوربین هایشان را فاش می کنند . 

فضای باز : اگر به دنبال دوربینی هستید  که بدون نیاز  به محفظه جداگانه در فضای باز نصب گردد  ، دوربین های دام  ارجحیت دارند .بیش از نیمی از دام ها برای استفاده در فضای باز تولید می شوند در حالی که تنها تعداد کمی از دوربین های باکس این گونه هستند . 

تکنولوژی مادون قرمز : اگر به دنبال بهبود عملکرد در شرایط کم نور و یا شب می باشید ، برخی دوربین های دام تکنولوزی مادون قرمز  را ارائه می دهند . زمانی که نور مصنوعی  وجود ندارد ، این یک راه حل کم هزینه برای بهبود  کیفیت تصویر می باشد . از سویی دیگر  فاصله ی دست یافتنی کوتاه می شود ( کمتر از 20 متر / 60 فیت) و حضور LED  های مادون قرمز در فاصله ی خیلی کم نسبت به تصویر ساز باعث بروز مشکلاتی در تصاویر  می شود . بیایید بگوییم شما دوربینی با مقاومت در برابر خرابکار ، قابلیت نصب در فضای باز  و تکنولوژی  مادون قرمز می خواهید ، اما دوربین باکس را به دلیل راحتی در هدف گیری و داشتن لنز های قابل تعویض ترجیح می دهید .


دوربین مکعبی چیست؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:57

دوربین مکعبی عموما" جزو ارزان ترین  دوربین هاست  و به همین دلیل اغلب در کاربردهای مکان های مسکونی و کسب و کارهای کوچک نصب می گردد . تعداد کمی از دوربین های آی پی مکعبی دارای قیمت آنلاین زیر 100 دلار و اکثر آنها قیمت زیر 250 دلار دارند . 

وقتی صحبت از دوربین مدار بسته نوع مکعبی در میان است تعدادی محدودیت مهم باید در نظر گرفته شود .

لنز های با کانون ثابت : اگر شما می خواهید میدان دید یک دوربین مکعبی را تنظیم کنید ، مجبور خواهید بود برای تطبیق دوربین را به صورت فیزیکی جابجا کنید .

غیر روز / شب : بسیار بعید است که این نوع دوربین فیلم قطع مکانیکی داشته باشد تا بتواند در شرایط کم نور و یا درسب تصویر مطلوب ارائه دهد . 

پشتیبانی نادر از تکنولوزی مادون قرمز : در تست های در حال انجام ما دوربین های مکعبی عموما" با مشکلات جدی در برخورد با شرایط نور پس زمینه و با واریانس روشنایی ، مواجه هستند .

عدم پشتیبانی از پرت های ورودی : کمتر از 25% از دوربین های مکعبی از درگاه های ورودی پشتیبانی می کنند . 

فقط قابل استفاده در فضای بسته: تنها تعداد بسیار کمی برای استفاده در فضای باز برنامه ریزی شده اند و در بین این تعداد تنها مدل IP 54  ضد آب و گردو غبار می باشد .

ضمانت کوتاه مدت : بیش از 70 % از دوربین های مکعبی یک سال ضمانت دارند در حالی که مدل های دیگر معمولا" دو یا سه سال ضمانت دارند .

از سوی  در حالی که مدل های دیگر معمولا" دو یا سه سال ضمانت دارند . از سویی دیگر برخی دوربین های مکعبی ویژگی های پیشرفته تری را ارائه می دهند . 

نزدیک به نیمی از دوربین ها شبکه ی بی سیم یکپارچه دارند و در حالی که در فواصل کوتاه کارایی دارد می تواند کابل کشی شبکه را حذف نماید . پشتیبانی از شبکه ی بی سیم در دوربین های مکعبی بیش از انواع دیگر رایج است .

نرخ فریم بالاتر : بیش از 70 % از دوربین های مکعبی 15 فریم بر ثانیه یا بیشتر را ارائه می دهند که عموما" برای اغلب کاربردها بیش از حد نیاز است .

بیشترین حد وضوح تصویر از مدلهای دیگر کمتر است : 

در نهایت دوربین های مکعبی معمولا" کوچک هستند و به همین دلیل محبوبیت کمتری دارند (به خصوص در مقایسه با دوربین های جعبه ای ) اگر زیبایی ظاهری و پنها بودن نکات مد نظر باشند دوربین های دام بهترین گزینه خواهد بود . 

ما تعدادی از دوربین های مکعبی را آزمایش کرده ایم برای اطلاعات بیشتر بررسی ما بر روی دوربین های مکعبی سیسکو / لینکسیس.  دی لینک . لورکس. پاناسونیک. و ترندنت مشاهده کنید .


چگونگی کارکرد دوربین مدار بسته روز و شب
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:57

دوربین های روز و شب بسیار متداول هستند ولی اغلب به خوبی درک نمی شوند . در این آموزش ، توضیح می دهیم که چه چیزی یک دوربین روز/ شب حقیقی را می سازد . نقش فیلتر قطع مکانیکی را تحلیل می کنیم و دوربین های روز /شب را با دوربین های فقط رنگی ، دوربین های روز / شب الکتریکی ، دوربین های با دو تصویر گیرنده ، و دوربین های مادون قرمز مقایسه می کنیم .

فیلتر قطع مکانیکی : 

بخش کلیدی در یک دوربین روز /شب فیلتر قطع مکانیکی می باشد که در بالای حس گر قرار گرفته است . این وسیله به یک فیلتر مادون قرمز اجازه حرکت به جلو و عقب را می دهد . 

هنگامی که شما تصاویر رنگی می خواهید ، فیلتر مادون قرمز در جلوی حسگر قرار گرفته و نور مادون قرمز را مسدود می کند ، هر چند ، اگر بیرون تاریک باشد و شما نور بیشتری بخواهید ، فیلتر مادون قرمز از جلوی حسگر کنار می رود به گونه ای که حس گر بتواند نور مادون قرمز را دریافت کرده و ثبت کند .  توجه : به طور طبیعی در بیش تر  محیط هانور مادون قرمز وجود دارد . حتی اگر هیچ منبع مادون قرمزی روشن نباشد .

در طول روز ، شما می خواهید که نور مادون قرمز را حذف کنید ، چون کیفیت تصاویر رنگی بر اثر نوردهی مادون قرمز کاهش می یابد  . هرچند در شب ، هنگامی که نور مرئی ضعیف است . اجازه دادن به نور مادون قرمز  به ثبت جزئیات بیشتر برای تصاویر سیاه و سفید کمک می کند . معمولا" پیش فرض برای دوربین های روز / شب این است که هنگامی که نور مرئی کافی نیست به صورت خودکار از حالت رنگی به سیاه و سفید تغییر وضعیت دهند .  از سوی دیگر شما می توانید دوربین را وادار کنید که تنها در یکی از دو حالت باقی بماند . این منوی پیکر بندی ( از بوش ) چنین گزینه هایی استانداردی را نشان می دهد . 

هر چند عبارت استفاده شده برای روز / شب می تواند تغییر کند و گاهی گیج کننده باشد . از پیکر بندی اکسیس که در زیر آمده است استفاده کنید . به جای دادن گزینه هایی برای رنگی و تک رنگ یا سیاه / سفید که به طور معمول انجام می شود . گزینه های اکسیس به صورت فیلتر قطع مادون قرمز on یا offf می باشد . در حالی که آنها از لحاظ فنی درست هستند ، مدیریت را مجبور می کنند که بفهمد فیلتر قطع چگونه کار می کند و با یک منفی شدن دو گانه طرف می باشد . ( یا به عبارت دیگر روشن بودن قطع ) اگر شما فیلتر قطع مادون قرمز را در وضعیت on  قرار دهید ، مادون قرمز مسدود خواهد شد و شما تنها تصاویر رنگی خواهید داشت ، متناظرا" تغییر وضعیت فیلتر قطع مادون قرمز به off به نور مادون قرمز اجازه عبور داده و تصاویر به صورت سیاه و سفید نشان داده می شوند . 

مثالی از حالت رنگی در برابر شیاه / سفید 

هنگام تغییر وضعیت بین دو حالت سیاه و سفید نور بیشتری جذب می کند ( همان نور مادون قرمز ) که در حالت رنگی مسدود شده بود . این قضیه به تولید تصویر بهتر کمک می کند در حالی که تقاضا برای کنترل بهره بیش تر را کاهش می دهد .( که منجر به نویز مرئی می گردد ) حتی در حالی که تصویر سیاه و سفید نیمی از نور را دارد ، دارای جزئیات برابری با تصویر رنگی می باشد ، اگر جزئیات بیش تری نداشته باشد .

گزینه های پیشرفته و ویدئویی در حین کارکرد:

دوربین های روز / شب شمال سه گزینه پیشرفته می باشد . 

تنظیم حساسیت برای تغییر وضعیت : برخی ترجیح می دهند مدت طولانی تری در حالت رنگی یا سیاه سفید بمانند. شما می توانید از سطح حساسیت برای تامین این منظور استفاده کنید .

تنظیم یک زمان بندی برای روز / شب : این مورد دوربین را مجبور می سازد در یک حالت باقی بماند ، صرف نظر از تغییر روشنایی موقت که می تواند در صورتی که شما انتظار تغییرات سریع رشنایی را دارید سودمند باشد . 

اثر شدید فوکوس خودکار : دوربین های با فوکوس خودکار ممکن است اجازه گزینه فوکوس مجدد دوربین را هنگام تغییر وضعیت بین حالت های روز و شب بدهند .

مقایسه با دوربین های فقط رنگی : دوربین های فقط رنگی ، معمولا" دارای یک فیلتر قطع مادون قرمز ثابت هستند . برتری آنها در این است که معمولا" حدود 50 دلار ارزان تر از دوربین های روز / شب مشابه می باشند . هر چند  ، کارایی در نور کم عموما" به شکل قابل ملاحظه ای بدتر است .  

در واقع ، به دلیل برتری اندک که در قیمت وجود دارد هنوز کارایی افزایش قابل توجهی دارد . بسیاری از خطوط دوربین سطح بالا تنها مدل های روز / شب را بدون نسخه های فقط رنگی ارائه می کنند . هر زمان که شما یک دوربین جدید بخرید  بررسی کنید که آیا روز / شب است یا فقط رنگی است .

مقایسه با روز / شب الکتریکی :

یک گزینه سردرگم کننده نسخه  روز / شب الکتریکی می باشد . این یک روز / شب جعلی است که در آن فیلتر ققطع مادون قرمز ثابت باقی مانده اما دوربین سعی بر جبران سازی کیفیت تصویر دارد . این حالت معمولا" به کارآیی با نور کم یک دوربین روز / شب واقعی با فیلتر قطع مکانیکی نزدیک نمی شود . 

مقایسه با دوربین های با دو تصویر گیرنده : 

تعدادی از تولید کنندگان مدل هایی با اساسا" دو دوربین مدار بسته جاسازی ارائه می کنند ، یکی رنگی و دیگری سیاه سفید . به شکل زیر 

کارایی معمولا" بالاتر از یک مدل روز / شب است و هر دو تصویر گیرنده می توانند به ترتیب برای کارکرد در روز و شب بهینه شوند . هر چند  ، کارایی اضافه شده هنوز به نسبت کم است در حالی که هزینه بسیار بیشتر می باشد چون که یک تصویر گیرنده و لنز دوم مورد نیاز می باشد . به این دلیل گزینه های کمی در بازار موجودند . شما قطعا" می توانید تعدادی را پیدا کنید و اگر دوربین های روز / شب شما را راضی نمی کند . دوربین های با دو تصویر گیرنده باید در نظر گرفته شوند . 

مقایسه با مجموعه هایی که نسخه های فقط رنگی و فقط سیاه سفید را ارائه می کنند . 

تعدادی از تولید کنندگان ( شاخص ترین آنها موبوتیکس می باشد ) دوربین های یکسانی را در نسخه های فقط رنگی و فقط سیاه سفید ارائه می کنند . برتری آن در این است که شما می توانید کیفیت را برای روز ( یا شب ) بهینه کنید در حالی که هزینه را در مقایسه با دوربین های با دو تصویر گیرنده به حداقل برسانید . هر چند این قضیه خریدار را مجبور می کند  رنگی یا سیاه سفید را از دست بدهد . برای نمونه ، در حالی که چنین دوربین هایی ممکن است ویدئویی با کیفیت بالایی را در شب ارائه دهند . هیچ رنگی موجود نخواهد بود حتی در طول روز . این یک انتخاب دشوار برای بیشتر خریداران است . 

مقایسه با دوربین های مادون قرمز : 

گام بعدی دوربین های با نورپردازی مادون قرمز مجتمع سازی شده هستند . اغلب این دوربین ها ، دوربین های روز / شب واقعی می باشند که به آنها ال ای دی های مادون قرمز جهت افزایش مقدار نور موجود در شب اضافه شده است .


تجزیه و تحلیل هوشمند تصویر
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:56

میزان زیادی از اطلاعات تصویری امروزه در کاربردهای مصرفی و سرمایه گذاری وجود دارند . ولی مقابله با تصاوبر ذخیره شده در بانک های اطلاعاتی حجیم نیازمند ابزارهای کار آمد تر برای توصیف ، طبقه بندی و مدیریت این اطلاعات تصویری می باشد . به همین علت شرکت های خصوصی و موسسه های تحقیقاتی به منظور یافتن راه های ممکن برای توصیف و طبقه بندی خودکار محتوای چند رسانه ای و به خصوص تصویری ، تمرکز خود را بر روی پروژه های تحقیقاتی گذاشته اند . توصیف محتوای تصویری به صورت دستی کار بسیار وقت گیری است . و مستلزم یافتن روش های اتوماتیک می باشد . هدف تهیه چکیده ای از تصاویر به صورت خودکار به عنوان ساختار رسانه ای می باشد . که برای جست و جو  و بازیابی بسیار مناسب تر است . 

تصور کنید که ممکن بود تمامی ویدئوهای یوتیوب به صورت خودکار توسط یک برنامه نرم افزاری توصیف شوند . بنابر این جست و جو در آرشیو تصاویر دیگر با استفاده از برچسب هایی که هر شخص به صورت دستی برای توصیف تصاویر هنگام آپلود استفاده می کند انجام نمی شد . با این حال این نوع نرم افزارها از نظر اقتصادی همچنان مقرون به صرفه نیستند . 

میزان زیادی از تصاویر ، در تاسیسات حفاظتی شامل دوربین ها نیز وجود دارند . علاقه مندی به تکنولوژی VCA در سال های اخیر بیشتر شده است و تمرکز این مقاله نیز بر همین موضوع است . در حفاظت ، VCA اغلب برای تجزیه  و تحلیل تصاویر در زمان واقعی استفاده می شود .  با این حال این نوع نرم افزارها از نظر اقتصادی همچنان مقرون به صرفه نیستند . میزان زیادی از تصاویر ، در تاسیسات حفاظتی شامل دوربین ها نیز وجود دارند . علاقه مندی به تکنولوژی VCA در سالهای اخیر بیشتر شده است  و تمرکز این مقاله نیز بر همین موضوع است . در حفاظت ، VCA  اغلب برای تجزیه تحلیل تصاویر در زمان واقعی استفاده می شود . با این حال می توان از آن برای اسکن  تصاویر ضبط شده با استفاده از تخصیص پارامتر های مشخص برای نرم افزار استفاده کرد که موجب صرفه جویی در زمان و افزایش ارزش تاسیسات VCA می شود . 

برای روشن کردن این قضیه که چه چیزهایی یک تاسیسات تصویری را تشکیل می دهد و اینکه چرا نمی توان آن را به عنوان هوشمند و یا تحلیلی طبقه بندی کرد ، ما یک مثال از یک مرکز خرید آورده ایم . اساسا" تعداد دوربین ها به طور مستقیم کم و بیش به تعداد نمایشگر ها بستگی دارد . که در بعضی مواقع توسط اپراتورها مشاهده و یا تصاویر آنها ضبط می شود . معمولا" فرآیند تصویر برای گسترش و بهبود تصویر در مقاصد نمایشی انجام می شود . هرگونه تجزیه و تحلیل و دریافت اینکه چه اتفاقاتی در مناطق تحت نظر در جریان است . بخشی از وظایف اپراتورهاست . خوشبختانه در اکثر مواقع هیچ اتفاق به خصوص و یا خطر آفرینی به وقوع نمی پیوندد اما متاسفانه تحقیقات نشان می دهند . که حتی اپراتورهای آموزش دیده نیز نزدیک به 90% از تمرکز و توجه خود را تنها در طول 22 دقیقه از دست می دهند . در موارد رویدادهای غیر قانونی ، سیستم نظارتی به شخصه هیچ گونه پشتیبانی، به جز فیلم های ضبط شده  در اختیار نمی گذارد . اگر آمار ارائه شده درباره محدوده توجه و تمرکز اپراتورها که دربالا به آن اشاره شد را در نظر بگیریم  در اکثر مواقع احتمال اینکه از یک اتفاق بحرانی جلوگیری شود  و یا توسط دوربین مدار بسته مدیریت شود خیلی کمتر از حد مورد انتظار است  و رضایت بخش نمی باشد . بررسی اتفاقاتی که قبل . در حین و بعد از حادثه یه وقوع پیوسته اند باید توسط اسکن دستی فیلم های ضبط شده انجام شود .  که در واقع وظیفه ای بس سخت و وقت گیر است  . تا زمانی که هیچ گونه پشتیبانی توسط سیستم چه در زمان واقعی چه به صورت آفلاین ارائه نمی شود . نمی توان آن را به عنوان سیستم  تحلیلی و یا هوشمند طبقه بندی کرد .