مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
چگونگی نصب دوربین مدار بسته
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 10:30

چگونه  یک دوربین مداربسته نصب کنیم .

اول مسیر کابل کواکسیال هر دوربین تا DVR را مشخص می کنیم .

تعیین کنید که منبع تغذیه دوربین مداربسته به چه صورت است مرکزی یا انفرادی .

اگر مسیر های داخلی نیاز به داکت کشی داشته باشند ، این مسیر را برای نصب کامل آماده دوربین آماده نمایید .

برای حفظ امنیت در برابر مسیر های بیرونی و دوام بیشتر آن دوربین ها حتما از یک لوله فلکسی مخصوص نصب استفاده نمایید .

کابل کواکسیال مخصوص نصب دوربین خود را از مسیری که آماده شده رد کنید .

در این مرحله نوبت به نصب کانکتور بی ان سی است ، برای اینکار از بی ان سی های درجه یک استفاده نمایید .

برای دیوی کابل بی ان سی از یک باکس مناسب کنار هر دوربین مدار بسته استفاده نمایید .

دوربین ها در محل های در نظر گرفته شده نصب نمایید .

هاردیسک دی وی آر را بر روی دی وی آر نصب نمایید .

دی وی آر را بر روی دی وی آر نصب نمایید .

دی وی آر را در محل مورد نظر از پیش تعیین شده است ، نصب نمایید .

بی ان سی های مربوط به دی وی آر را به آن وصل نمایید .

برای بالا آمدن تصویر ، برق سیستم را روشن نمایید .

بعد از اینکه تصاویر را مشاهده کردید ، جهت آن را به بهترین زاویه دید موجود تنظیم نمایید .

در این مرحله تنظیمات و نحوه ی رکورد تاریخ و تصاویر سیستم و... از درون منوی دی وی آر انجام می شود .

با این حال اگر تجربه ی این کار را ندارید ،از شرکت های متخصص که در این زمینه فعالیت می نمایند کمک بگیرید .



:: برچسب‌ها: چگونی نصب دوربین مدار بسته ,نصب دوربین مدار بسته,دوربین مدار بسته,نحوه نصب دربین مداربسته,
نحوه سیم کشی دوربین مدار بسته
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 12:47

همانطور که می دانید نحوه سیم کشی و نوع کابل تاثیر مستقیم بر روی تصویری دارد که شما از دوربین مداربسته به دست می آورید بنابراین مهمترین و اصلی ترین قسمت در نصب دوربین مدار بسته مربوط به سیم کشی سیستم می شود . برای انجام این کار باید در نظر داشته باشید که کوتاه ترین مسیر برای سیم کشی را انتخاب کنید زیرا در سیم کشی ها با مسافت طولانی و غیر استاندارد سیگنال های تصویر ضعیف می شود .

در نصب سیستم دوربین مدار بسته بعد از بازدید کارشناس و مشخص شدن تعداد دوربین های مدار بسته مورد نیاز باید مسیر سیم کشی ، داکت کشی و جاگذاری لوله ها را مشخص کنیم . مسیرها باید طوری انتخاب شود که کمترین مسافت را داشته باشد و پر پیچ و خم نباشد . همچنین باید از کنار کابل های برق جریان بالا عبور نکند . ممکن است شما بخواهید کابل های دوربین مدار بسته را از اتاق آسانسور و یا رایزر ها عبور دهید در این حالت باید کابل های دوربین فاصله استاندارد را از کابل هایی که نویز ایجاد می کند را داشته باشد . مسیر سیم ها ممکن است بر روی سطح دیوار به صورت روکار باشد که باید از داکت های پلاستیکی یا فلزی استفاده نمائید یا داخل سقف کاذب که بایستی سیم ها را از لوله های با کیفیت و ماندگاری بالا از جنس پلاستیک رد کنید و یا اگر سیم کشی به صورت دفنی بود باید از لوله های فلکسی که دارای روکش هستند استفاده کنید تا در برابر اسیب های ناشی از جوندگان دور بماند در هر صورت باید طوری سیم کشی را انجام داد که سیم ها به مرور زمان آسیب نبیند و ماندگاری بالایی داشته باشند .

در هنگام سیم کشی بایستی سیمها را شانه کرد تا از پیچ و تاب خوردن آن جلوگیری شود . در برخی از سیستم های نصب شده که دارای نویز در تصویر هستند بعد از بررسی به این نتیجه رسیدیم که کابل ها بین سیم های دیگر بدون روکش و داکت رها شده و حتی با بست هم به جایی بسته نشده اند خوب این فقط بی دقتی و کم کاری نصاب است !


فیبر نوری چیست؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 12:58

جهت انتقال تصاویر دوربین های مداربسته ، راه های مختلفی وجود دارد . یکی از پر سرعت ترین روش های انتقال تصویر، استفاده از فیبرهای نوری است . در هر فیبر نوری تعدادی رشته بسیار نازک شیشه ای شبیه به موی انسان است .این الیاف معمولا به صورت چند دسته ای در کنار یکدیگر قرار می گیرند و به منظور تبادل دیتا توسط سیگنال های نوری در مسافت های بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

فیبر نوری فقط برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته نبوده بلکه برای شبکه های کامپیوتری – اینترنتی و سیستم های مخابراتی (تلفن) و…نیز راه اندازی و استفاده میگردد.

فیبر نوری از 3 بخش اصلی تشكیل شده: 

1- هسته (Core)  : برای عبور سیگنال ها

2- روكش (Cladding) که دور تا دور هسته را احاطه كرده و باعث برگشت نورمنعكس شده به هسته می گردد.

3- بافر رویه (Buffer Coating) که حفاظت فیبر در مقابل رطوبت و سایر موارد آسیب پذیر را بر عهده دارد .

فیبر های نوری در دو گروه عمده ارائه می گردند:

· فیبرهای تك حالته (Single-Mode) . جهت ارسال یك سیگنال در هر فیبر استفاده می شود( نظیر : تلفن )

· فیبرهای چندحالته (Multi-Mode) . به منظور ارسال چندین سیگنال در یك فیبر استفاده می شود( نظیر : شبكه های كامپیوتری)

● نحوه انتقال نور از درون یک فیبر نوری

نور در حالت معمول در یک خط مستقیم منتشر می شود و برای تعویض جهت باید از یک جسم با قابلیت انعکاس مطلوب همچون آینه در مسیر و محل تغییر جهت استفاده کرد. نور دورن یک کابل نوری از میان مغزی آن عبور می کند، در این مسیر پوشش انعکاسی که سراسر طول فیبر و دور تا دور آن را در بر گرفته است ، همانند یک آینه عمل نموده و سبب پیدایش انعکاس نور در سراسر مسیر فیبر می شود، در نتیجه نور از مسیر منحرف نشده و تا انتهای طول کابل به راه خود ادامه خواهد داد.

یک فرستنده داده ها را تبدیل به کد میکند و یک گیرنده کد ها را رمز گشایی میکند و تبدیل به دیتا میکند .

▪ تقویت کننده نوری: به منظور تقویت و جبران افت سیگنال ناشی از فواصل دور، در مسافت های بالا تر از یک کیلومتر ، جریان سیگنال ها دورن فیبر دچار افت می شود و به منظور جبران این افت می بایست در چندین نقطه از مسیر از تقویت کننده های مخصوص استفاده شود که به نام تقویت کننده های لیزری نیز شهرت دارند.

فیبرهای نوری در مقایسه با سیم های مسی مزایای بسیاری دارد :

▪ ارزانتراست ، در حقیقت کیلومترها کابل نوری در نهایت از سیم های مسی ارزانتر تمام می شوند.

▪ باریکتر است ،قطر فیبرهای نوری بسیار باریکتر از سیم های مسی است.

▪ ظرفیت بالاتر انتقال را دارد ، به دلیل بالا بودن ظرفیت انتقال دیتا از طریق فیبر نوری نسبت به سیم مسی می توان حجم بیشتری از اطلاعات را به صورت همزمان از طریق آنها مبادله کرد.

همچنین میزان افت سیگنال در فیبر نوری بسیار کمتر از سیم های مسی است.

برخلاف سیگنال های الکتریکی در سیم های مسی، هیچ گونه تداخلی در سیگنال های فیبرهایی که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند ایجاد نخواهد شد و این به معنای عدم نویز در دوربین های مداربسته  و مشاهده تصاویر با وضوح بیشتر است.

فیبرهای نوری جهت تبادل دیتا در حالت دیجیتال و استفاده در شبکه های رایانه ای بسیار مناسب هستند.

▪  در این فیبر ها خطر اشتعال به صفر میرسد ،چراکه هیچ نوع جریان الکتریسیته ای از دورن آنها عبور نمی کند.

▪ وزن سبک:وزن فیبرهای نوری در مقایسه با سیم های مسی بسیار کمتر است.

معایب فیبر نوری:

• برای شبكه‌های معمولی و كوچك بسیار پر هزینه است.

• برای نصب فیبرهای نوری و تجهیزات آن به افراد متخصص نیاز است. اما در نصب سیم‌های مسی تقریبا اكثر افرادی كه آشنایی كمی در این زمینه دارند می‌توانند آنها را نصب كنند.

• برای نصب فیبر‌های نوری دقت بسیار زیادی مورد نیاز است. حتی برای قطع كردن آن. زیرا در این صورت زاویه شكست نور تغییر می كند و روند انتقال داده ها دچار اختلال می شود.

• یكی از اصلی‌ترین اشكالات فیبر‌های نوری شكننده بودن فیبر داخل كابل است. در صورت خم كردن بیش از اندازه سیم، فیبر مورد نظر شكسته و دیگر آن كابل به در‌د نمی خورد. در صورتی كه سیم‌های مسی مقاومتر هستند .

به طور خلاصه پس از بررسی هر پروژه ، با توجه به فاصله دوربین های مداربسته تا ذخیره ساز ها - مانیتور ها و همچنین بررسی تعداد دوربین ها میتوان گفت که استفاده از فیبر نوری منطقی تر است یا کابل کواکسیل و یا کابل شبکه.



:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته, فروش دوربین مدار بسته, خرید دوربین مدار بسته,
DVR با سیستم عامل “ویندوز” یا “لینوکس"؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 12:58

با توجه به حساسیت تصاویر ذخیره شده ی دوربین های مداربسته ، کدام سیستم عامل، باگ و یا خطای کمتری دارد؟

در صورت وجود ویروس ، کدام سیستم آسیبپذیر تر است ؟

تولید کننده های “دی وی آر“های استند الون از چه سیستم عاملی استفاده میکنند؟

آسیب پذیری امنیتی، از خط به خط کدهای برنامه نویسی به وجود می آید. هر حوزه امنیتی از درجه حساسیت خاصی برخوردار است که ممکن است برای کاربران یک پایه فوق العاده مهم باشد.

هنگامی که ویندوز و لینوکس با هم مقایسه می شوند، نقطه ضعف های امنیتی دیگری ظاهر می شوند که در این مقایسه دخیل هستند.

گزارشی از اسیب پذیری های استاندارد این دو سیستم عامل منتشر شده که در آن 290 حفره امنیتی حساس برای ویندوز گزارش شده که 49 حوزه آن در لیست خطرناک ترین نقاط ضعف امنیتی قرار دارند و برای لینوکس نیز 49 حفره امنیتی گزارش شده است که 4 حفره آن در لیست آسیب پذیری های امنیتی بسیار خطرناک قرار دارند.

هزاران گزارش از مقایسه امنیتی میان لینوکس و ویندوز وجود دارد. اما مبنای این تحقیق ، گزارش هایی بوده که توسط کاربران موسسات دولتی ارائه شده اند و در ان حفره های امنیتی خطرناک مشابهی گزارش شده است.

معمولا دی وی آر های کارتی برای ذخیره سازی تصویر دوربین مداربسته ، داخل مادر برد کامپیوتری قرار میگیرند که دارای سیستم عامل ویندوز است و دی وی آر هایی که نیاز به کامپیوتر ندارند و به اصطلاح standalone میباشند با سیستم عامل لینوکس کار میکنند .

دلایل قانع کننده ای برای ان تفاوت امنیتی میان دو سیستم عامل وجود دارد. به عنوان مثال برنامه های لینوکس ،شناسایی باگ های را در فاصله زمانی زودتری اعلام می کند.

میان این دو سیستم عامل، تفاوت های امنیتی دیگر نیز وجود دارد برای مثال ویندوزها قطعا زمینه مساعدتری برای شیوع ویروس ها در سمت کاربران را داراست که ایمنی سیستم به خود کاربر و استفاده از آنتی ویروس ها واگذار شده است.

برخی از کاربران ویندوز شاهد ربودن اطلاعات سیستم ها توسط ابزارهایی به نام جاسوس افزار بودند که می تواند به صورت محرمانه و پنهانی اطلاعات شخصی شما را در سطح اینترنت پخش کنند این مساله برای تصاویر محرمانه دوربین مداربسته شمابسیار اهمیت دارد.

مایکروسافت برای مقابله با این پدیده یک شرکت ضد ویروس و ضد جاسوس افزار را خریداری کرده است.

لینوکس نیز دارای ضعف های امنیتی است. عموما تولید کننده های نرم افزار، خود سخت افزار یا درایوهای مخصوص خود را برای سازگاری با ویندوز توسعه می دهند.

اما در جامعه لینوکس غالبا از مهندسی معکوس برای ساخت این محصولات استفاده می شود. در سیستم عامل های اپن سورس، گاهی قدم اول همین مهندسی معکوس، غیرقابل پیش بینی خواهد بود. در برخی موارد، سازگاری یک سخت افزار با لینوکس، به کندی صورت می پذیرد که نسبت به ویندوز، شاید ماه ها و شاید تا دو سال به طول بینجامد.

فارغ از محیط های گرافیکی، رابط خط فرمان لینوکس برای بسیاری از کاربران سخت و پیچیده است و آنان درک درستی از آن ندارند. همین امر موجب می شود مدیران سیستم ها، از به کار گرفتن ابزارو مفاهیم پیچیده برای برقرای امنیت در سیستم اجتناب کنند.

در این قسمت هم از بحث های تخصصی دور میشویم و وارد بحث شبکه برای مقایسه این دو سیستم عامل و … نمیشویم

بنابراین به طور خلاصه ،استفاده از یک دی وی آر استند الون که دارای سیستم عامل لینوکس است ، برای ذخیره سازی تصویر دوربین های مداربسته بسیار ایمن تر بوده و احتمال آسیب دیدن آن به حداقل میرسد .



:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته, خرید دوربین, فروش دوربین,
روش های فشرده سازی تصویر
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 12:58

در دهه اخیر با استفاده روز افزون از سیستم های ذخیره سازی دیجیتال تصاویر دوربین های مداربسته ، تولید کنند ها دائما” سعی در این دارند تا تصاویر دوربین ها ، فضای هارد را کمتراشغال کند و ازطرفی کیفیت تصاویر ضبط شده حفظ شود.

به همین خاطر فقط حذف فریم ها در هر ثانیه جوابگو نبوده و باید از روش های جدیدتری استفاده میکردند.

معروف‌ترین روش فشرده سازی تصاویر استاندارد JPEG نام دارد (Joint Photographic Expert  (Group

در این روش فشرده سازی به صورت  1:8 (یک به هشت) صورت می‌گیرد. در تصاویر متحرک از استاندارد Motion JPEG یا M-JPEG استفاده می‌شود. در این حالت فشرده سازی به صورت 1:15 است. بنابراین با استفاده از استاندارد M-JPEG در بیشترین میزان فشرده سازی ظرفیت یک تصویر 450 کیلوبایتی به 30 کیلوبایت تقلیل می‌یابد.

اما این ظرفیت هنوز هم خیلی زیاد است چرا که در صورتی که حتی 2 فریم در ثانیه هم ضبط داشته باشید در طول 24 ساعت به فضایی بالغ بر 6 گیگا بایت نیاز خواهیم داشت.

سپس  روش MPEG به بازار عرضه شد که به وسیله گروه Motion Picture Expert Group طراحی و ایجاد شد. این استاندارد این قابلیت را دارد که قسمت‌های اضافی یا مشابه رانه تنها در هر تصویر بلکه در بین تصاویر مختلف و مجاور نیز شناسایی و حذف کند.

در روش   MPEG    از هر تصویر سه فریم متفاوت ساخته می‌شود. فریم اول (I-frame) همه خصوصیات و اطلاعات مربوط به ساخت تصویر مورد نظر را دارد. فریم بعدی فریم پیش‌بینی (P-frame) نام دارد و از I-frame تصویر قبلی ایجاد شده است و از آن برای ایجاد تصویر بعدی استفاده می‌شود. فریم آخر یا فریم پیشبینی دوتایی (B-frames) از دو فریم قبلی و بعدی ساخته می‌شود. در این روش فشرده سازی قسمت‌های تکراری و زائد نه تنها در هر تصویر بلکه بین تصاویر مختلف با استفاده از مقایسه فریم‌ها با هم حذف می‌شوند و به این ترتیب ظرفیت تصاویر ضبط شده در این روش بسیار کمتر از روش JPEG است.

 در صورتی که تصویر گرفته شده از یک مکان دارای حرکت کمتر و عوامل ثابت بیشتری باشد (مثل تصاویر گرفته شده با دوربین‌های مداربسته ثابت) ظرفیت تصاویر خیلی کمتر از حالت‌های دیگر خواهد بود و به همین صورت این روش فشرده سازی امکان فشرده کردن تصاویر را تا نسبت ۱:۱۰۰ نیز فراهم می‌کند.

فرمت MPEG-2 نوع پیشرفته‌تری  از فشرده‌سازی به روش MPEG است با استفاده از این روش فشرده سازی می‌توان 90 دقیقه از یک تصویر را در فضایی به بزرگی 650 مگابایت ذخیره کرد.

از طرفی قابلیت استفاده از interframe یا حذف قسمت‌های تکراری در تصاویر مجاور دارای محدودیت‌هایی نیز هست. در صورتی که تصاویر فشرده شده دارای تغییرات دائمی و ناگهانی باشد میزان فشرده سازی تصاویر به شدت کاهش می‌یابد بنابراین ظرفیت تصاویر ضبط شده در فرمت‌هایی که دارای قابلیت interframe هستند تا حد زیادی به تغییرات در تصاویر نیز وابسته است.

نویسنده: پیمان جوانبخت



:: برچسب‌ها: دوربین های مدار بسته, مدار بسته داخلی, مدار بسته خارجی,
دوربین مداربسته با کاور Sun shield
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 12:57

دوربین های مداربسته هم مانند اکثر تجهیزات الکترونیکی دیگر ،در یک دامنه حرارتی خاص کار می کنند.

اگر دمای محیط بسیار سرد یا گرم شود ، تصویر دوربین مداربسته دچار اختلال ، نویز و یا حتی قطعی کامل خواهد شد .

مثلا دمای دوربین مداربسته در سرما نباید کمتر از 25 درجه شود و با کاور های هیتر دار باید دمای دوربین به مقدار مجاز برسد .

در تابستان ها، از طرفی گرمای محیط و از طرف دیگر حرارت ناشی از تابش نور آفتاب به بدنه دوربین مداربسته و یا کاور آن باعث میشود که قطعات الکترونیکی دوربین ، از حد مجاز گرمتر شده و مشکلاتی بوجود بیاید .

برای دفع حرارت بالای نور خورشید ، کارخانه های سازنده دوربین هایی با بدنه سان شیلد به بازار عرضه کرده اند .

این دوربین ها دارای یک سایه بان و یا روکش هستند که با یک فاصله به بدنه پیچ شده است ، تا گرما کمتر به دوربین منتقل شود.

یک هیت سینک یا شبکه ای مانند رادیاتور در زیر بدنه قرار دارد تا گرمای روی کاور را به زیر کاور هدایت کند و رادیاتور فلزی ،آنرا دفع نماید .در نتیجه گرما به بدنه دوربین و قطعات الکترونیکی آن منتقل نخواهد شد .

در گذشته نه چندان دور از فن هایی در کاور دوربین های مداربسته برای دفع حرارت و گردش هوا ، استفاده می شد .

فن ها پس از مدتی گرد و غبار می گرفتند و نیاز به نظافت و یا تعویض داشتند.از طرفی منبع تغذیه دوربین های مداربسته باید به نحوی برنامه ریزی می شد که ،جریان مصرفی

فن ها نیز تامین شود .

اما با استفاده از کاور های سان شیلد و یا محافظ در برابر خورشید ، نیازی به استفاده از کاور های فن دار نیست.

این تکنولوژی در برخی از مدل های دوربین مداربسته سامیت به کار رفته است .البته دوربین های مداربسته سامیت دارای ویژگی های دیگری نیز می باشند .مثلا کیسه هایی در داخل دوربین مداربسته برای جذب رطوبت احتمالی در نظر گرفته شده است.

کاور ها ، ضد آب هستند .اما اگر به هر شکلی مقدار بسیار ناچیزی رطوبت به داخل کاور وارد شود ، توسط مواد مخصوص جذب میشود. این مواد باعث افزایش عمر قطعات الکترونیکی خواهد شد.



:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته, خرید دوربین مدار بسته,
3RD Generation LED چیست؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 12:57

یکی از راه های مشاهده تصویر دوربین مداربسته در شب ، استفاده از ال ای دی LED مادون قرمز است . این ال ای دی ها می تواند در کنار لنز و داخل کاور باشد و یا به صورت یک پروژکتور در نزدیکی دوربین مداربسته نصب گردد.

همانطور که می دانید ، بعضی از دوربین های مداربسته دارای لنز ثابت هستند و زاویه دید آنها تغییر نمیکند . بنابراین LED مادون قرمزی که کارخانه تولید کننده دوربین در داخل کاور قرار داده است ،میتواند به راحتی مکانی را که لنز روی آن تنظیم شده است ، روشن کند .

در مدل های دیگری از دوربین های مداربسته ، لنز متغیر است مثلا 4 تا 9 میلیمتر که در واقع 30 تا 60 درجه ، زاویه دید دوربین تغییر میکند.در این حالت LED چه زاویه و با چه عمق دیدی را باید روشن کند ؟

اگر نور ال ای دی به صورت واید و با زاویه باز تابیده شود ، فقط اجسامی در شب نشان داده می شوند که در نزدیکی دوربین مداربسته هستند و اجسام دورتر ، به دلیل اینکه نور ال ای دی به آنها نمیرسد ، در تصویر نمایش داده نمیشود و تاریک و سیاه دیده می شود .

در بازار ال ای دی های مادون قرمز مختلفی تولید شده اند که توانایی روشن کردن محیط آنها با یکدیگر متفاوت است ، برخی از آنها فاصله خیلی دور را میتوانند روشن کنند اما با زاویه کم و برخی دیگر فقط فاصله نزدیک را میتوانند با زاویه ای باز روشن کنند . شاید شما هم چراغ قوه هایی را دیده باشید که زاویه و عمق نور آنها با چرخش بدنه ، تنظیم می شود .می توان از آنها مانند یک چراغ قوه معمولی استفاده کرد و یا مانند چراغ های لیزری که فقط یک نقطه را در دوردست می تواند روشن کند ، بهره برد.

نسل سوم ال ای دی های مادون قرمز 3RD Generetion LED در دوربین های مداربسته استفاده شده است . در کنار لنز این دوربین ها 2عدد LED با زاویه باریک برای روشن کردن فاصله های دور از دوربین مداربسته و 4 عدد LED با زاویه پهن برای روشن کردن فاصله نزدیک به دوربین مداربسته در نظر گرفته شده است .

بنابراین اگر لنز دوربین مدار بسته ، به صورت دستی و یا موتور دار باشد و زاویه دید دوربین را تغییر دهیم ، تمام نقاط دور و نزدیک در شب، روشن دیده خواهد شد .

در حال حاضر دوربین های مداربسته سامیت SUMIT دارای ال ای دی های نسل سوم با عمر و بازدهی بالا در بازار موجود هستند .