مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
DNR چیست ؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:53

یکی از نگرانی های افرادی که از دوربین مداربسته استفاده میکنند این است که آیا دوربین فقط در روز تصویر را نمایش میدهد یا در شب هم میتوانیم بدون اینکه محیط را با چراغ روشن کنیم ، تصویر مطلوبی مشاهده و ذخیره سازی نماییم.

نورپردازی دوربین های مداربسته در گذشته نه چندان دور، از اهمیت زیادی برخوردار بود و با ورود پروژکتور های مادون قرمز ، و یا دوربین هایی که دارای ” ال ای دی ” مادون قرمز بودند ، این مشکل تا حدودی حل شد .

اما تصاویری که در شب توسط دوربین های مداربسته روی مانیتور نمایش داده می شد ، معمولا همراه با برفک هایی بود و از طرفی تصویر کیفیت و شفاویت مورد نیاز را نداشت .

این مساله باعث میشد که تا حدود 30 درصد از کارائی دوربین مداربسته از بین برود و از طرفی روشن کردن محیط در بعضی از مکان ها به دلایل حفاظتی همیشه مقدور نیست و یا بسیار هزینه بر است .

پس مشکل نویز تصاویر چگونه باید برطرف می شد؟

پس از مدت ها تحقیق ، توسط تولید کنندگان بزرگ در سراسر دنیا ، بالاخره دوربین هایی با تکنولوژی DNR = Digital Noise Reduction یا همان ، کاهنده نویز به صورت دیجیتالی به بازار عرضه شد .

این دوربین ها ، با استفاده از فیلتر هایی نویز های تصویر را حذف میکنند و کیفیت و شفافیت تصاویر به حد مطلوب میرسد .

همانطور که میدانید ، در طراحی سیستم های مداربسته باید قیمت قطعات شامل دوربین های مداربسته و ذخیره ساز ها و …را هم در نظر داشته باشید . ممکن است هزینه یک دوربین با قابلیت دی ان آر کمی در ابتدا بالاتر از یک دوربین معمولی به نظر برسد ، اما هزینه برق مصرفی برای روشن کردن محیط یک پارکینگ ، یا هزینه یک پروژکتور مادون قرمز را هم اگر به هزینه یک دوربین معمولی اضافه نمایید ، متوجه خواهید شد که پس از مدتی ، هزینه های شما بیشتر از حالی خواهد شد که از ایتدا دوربینی با تکنولوژی DNR در پروژه استفاده میکردید .

در قسمت های بعدی در مورد 3DNR – 2DNR – SDNR – 3D-DNR توضیحاتی خواهیم داد .


HS-BLC و دوربین های پلاک خوان
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:52

زمانی که صحبت از دوربین های پلاک خوان به میان می آید ، دو مساله در ذهن مطرح می شود .اولی دوربین های پلاک خوان پلیس که به اصطلاح به آن ANPR می گویند ( Automatic Number Plate Recognition ) و پلیس ها از آن برای سنجش سرعت اتومبیل ها استفاده میکنند که میتواند به صورت ثابت ، روی سه پایه ، نصب در خودرو پلیس و یا به صورت نصب شده در خیابان ها ، بزرگ راه ها و جاده ها باشد.

مساله دوم دوربین های مداربسته ای است که در ورودی پارکینگ ها ،عوارضی ، پمپ بنزین ها و مراکز مهم ، برای کنترل ورود و خروج خودرو ها به کار می رود .

در واقع تمام دوربین های مداربسته می توانند تصویر پلاک اتومبیل را به ما نشان دهند .اما مساله مهم این است که آیا تصویر پلاک ، وضوح کافی دارد و آیا اعداد و حروف قابل تشخیص است؟

آیا فقط وقتی اتومبیل جلوی راه بند توقف میکند ، پلاک آن قابل خواندن است و یا در صورتی که باسرعت زیاد عبور کند هم قابل تشخیص است؟

اگر نور چراغ های جلو مزاحم دید دوربین مداربسته شود چه کار کنیم؟

برای پاسخ سوالات بالا بهتر است به این صورت بگوییم که اگر فقط هدف دیدن پلاک خودرو ها در مانیتور باشد و نیاز به خواندن آن توسط نرم افزار نباشد ، از دوربین هایی با تکتولوژی HS-BLC = High Spotlight Back Light Compensation استفاده میکنیم .دوربین مداربسته ای که دارای این تکنولوژی است ، نور شدید چراغ های جلو اتومبیل را در مانیتور کاهش میدهد تا پلاک قابل روئیت باشد .

اما اگر بخواهیم پس از اینکه دوربین مداربسته تصویر پلاک را در مانیتور نمایش داد ، حروف و اعداد آنرا بخواند ، باید از نرم افزار های پلاک خوان استفاده نماییم.

این نرم افزار به همراه دوربین مداربسته قابلیت خواندن پلاک در سرعت بالا را نیز دارد ، در این حالت دوربین در کمتر از یک ثانیه ، در حدود ده تا پانزده عکس پیوسته SNAPSHOT از پلاک میگیرد و پس از آن نرم افزار به صورت اتوماتیک عکس ها را با هم مقایسه می کند و یک عکس که از همه واضح تر است را برای نمایش انتخاب میکند . سپس آنرا به متن ( عدد و حروف ) تبدیل کرده و ذخیره می نماید.

اگر برای نرم افزار پلاک خوان یک دوربین مداربسته حرفه ای به همراه لنز با کیفیت تهیه شود و از طرفی دوربین در مکان مناسب با زاویه دید استاندارد نصب شود ، دیگر نیازی نیست تا اپراتور به صورت دستی پلاک اتومبیل ها را در یک پارکینگ وارد کامپیوتر کند . حتی در بعضی از پارکینگ ها میتوان اپراتور را حذف کرد و سیستم پلاک خوان را به سیستم راه بند و درب برقی یا ACCESS CONTROL متصل نمود .

معمولا با تابش پروژکتور های مادون قرمز به پلاک خودرو ها در ورودی پارکینگ ها ، دوربین های پلاک خوان میتوانند تصویری با کیفیت تر و با خطای کمتر از 4 درصد را ارائه نمایند.



:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته,
PTZ = Pan-Tilt – Zoom چیست؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:52

کاربری که در حال تماشای تصویر دوربین های مداربسته در مانیتور روبروی خود است ، ناگهان یک مورد مشکوک ، نظرش را جلب میکند .

اما تصویر دوربین مداربسته این مورد مشکوک روی مانیتور در اندازه 5 اینچ است و بسیار مشکل میتوان جزئیات را مشاهده کرد .

اپراتور فورا از مشاهده 15 تصویر دیگر صرف نظر میکند و تصویر شانزدهم را به صورت تمام صفحه Full screen مشاهده میکند .اما باز هم موضوع مشکوک مفهوم و واضح نیست .

چگونه باید این مساله را حل کرد؟

در دوربین مداربسته آنالوگ و یا دیجیتال می توان تصویر زنده و یا ضبط شده را بزرگ کرد . البته در دوربین های آنالوگ بزرگنمایی همراه با پایین آمدن کیفیت است .اما مقدار بزرگنمایی ممکن است کافی نباشد و نیاز به مشاهده جزئیات بیشتری باشد .

برای حل این مشکل از لنز های زوم ZOOM می توان استفاده کرد .

این لنز ها بصورت مکانیکی به حرکت در می آیند و بدون افت کیفیت ، سوژه مورد نظر را تا 30 یا 40 برابر بزرگ نشان میدهند . معمولا در کنار لنز ها عددی در کنار حرف ایکس نوشته می شود .

و هر چه عدد بزرگتر باشد ، میزان بزرگنمایی بیشتر است .

اما باید این مساله را هم در نظر گرفت که لنز زوم فقط در یک راستا و یک خط حرکت میکند و تصاویر بزرگتر نمایش داده می شود . یعنی دقیقا به سمت مرکز تصویر حرکت میکند ، در حالی که ممکن است شما بخواهید گوشه تصویر را چندین برابر بزرگتر ببینید .

راه حل این مساله هم وجود دارد. پایه هایی گردانی وجود دارد که می تواند با استفاده از یک کنترلر PTZ در چهار جهت (360 درجه افقی و 180 درجه عمودی )حرکت کند این پایه ها PanTilt نام دارد و بصورت داخل و خارج محیطی ساخته شده اند .

بنابراین همزمان با بزرگ کردن تصویر با بحرکت در آوردن پایه ، می توان نقطه ی مورد نظر را بدون اینکه از کادر یا مانیتور خارج شود ، دقیق مشاهده کرد .

البته مدتی است که دیگر به ندرت از دوربین مداربسته + لنز زوم + پایه گردان چهار جهته + کاور + پایه ثابت برای اتصال پایه گردان به سقف یا دیوار استفاده میشود و بجای آن از دوربین مداربسته دام چرخشی Fast Domeیا Speed dome استفاده میشود .



:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته, خرید دوربین مدار بسته, دوربین های Speed dome, دوربین های مدار بسته اسپیددام,
تکنولوژی WDR چیست؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:52

اکثر تصادف هایی که در تونل های توحید و رسالت می شود ، در ورودی تونل اتفاق می افتد.

علت تصادفات چیست؟

کارشناسان اعلام کردند که مهمترین علت ، اختلاف نور محیط خارجی و داخلی تونل است . در یک روز آفتابی در خیابان قبل از ورود به تونل 100000 لوکس نور وجود دارد در حالی که در داخل تونل با توجه به چراغ های پروژکتوری که نصب شده است ، در حدود 100 لوکس نور وجود دارد .بنا بر این یکدفعه چشم انسان باید با نور محیط داخل هماهنگ شود و چند ثانیه اول تصویر درستی دیده نشده و اتومبیل جلویی به صورت یک سیاهی نا مفهوم دیده می شود .

از طرفی زمانی هم که از تونل خارج می شویم به علت بزرگ شدن مردمک چشم ، یکی دو ثانیه ای طول می کشد تا چشم به نور محیط بیرون طونل عادت کند در این حالت هم بسیار خطرناک است و در هنگام خروج از تونل با توجه به تابش نور بیرون به ماشین هایی که از روبرو می آیند ، باز هم تصویر اتومبیل روبرویی با مشکل مشاهده می شود.

همین مشکل برای دوربین های مداربسته نیز پیش می آید .یعنی اگر دوربینی را در فضای سر بسته ای نصب نماییم و این دوربین رو به نور پنجره یا درب ورودی نصب شده باشد ، تصویر شخصی که از درب وارد می شود سیاه و غیر قابل تشخیص است اما تصویر محیط بیرون روشن و واضح است .

کارخانه های سازنده دوربین مداربسته ، با قراردادن دو عدد CCD داخل دوربین ، این مشکل را برطرف کرده اند .هر CCD وظیفه دارد بخشی از تصویر را اسکن نماید ، سپس پردازشگر دوربین مداربسته به صورت خودکار این دو تصویر را با هم ترکیب کرده و یک تصویر به ما نشان می دهد که مشکل سیاه شدن چهره در آن بر طرف شده است و از طرفی تصویر بیرون همانطور روشن و با کیفیت بالا نمایش داده می شود.

این تکنولوژی WDR نام دارد که مخفف Wide dynamic range است.



:: برچسب‌ها: تکنولوژی WDR, CCDداخل دوربین, دوربین مدار بسته,
اسکجوال چیست ؟ Schedule
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:51

اکثر کسانی که دوربین مداربسته نصب میکنند ، علاقه مند هستند تا ذخیره سازی در هارد ، طولانی مدت انجام شود و بصورت بهینه از فضای هارد استفاده کنند . بنابراین تولید کننده های DVR / NVR به روش های گوناگون سعی میکنند تا ذخیره سازی را به حداکثر برسانند .

چند روش برای ذخیره سازی دوربین های مداربسته وجود دارد .یکی از روش ها DAY-Night است . در این حالت سیستم شبانه روز به صورت پیوسته در حال ذخیره سازی تصاویر کلیه دوربین های متصل به ذخیره ساز است .

حالت بعدی Motion Detect است که اگر Record روی این حالت قرار گیرد ، فقط در زمان هایی که حرکتی وجود داشته باشد ، ذخیره سازی روی هارد انجام می شود .در این حالت هم هارد مدت زمان بیشتری را می تواند ذخیره سازی نماید .

جدول زمان بندی یکی از راه کار های ذخیره سازی طولانی تصاویر است. مدیر مجموعه طبق برنامه کاری که در روزهای مختلف هفته دارد، سیستم را برای رکورد و ذخیره سازی تصویر ،تنظیم میکند .

مثلا شنبه تا چهار شنبه به سیستم دستور داده می شود که از ساعت 7 صبح تا 5 بعد از ظهر ، یکسره -یا در حالت موشن و حرکت ، ذخیره سازی را انجام دهد و پنج شنبه به صورت نیمه وقت از 8 تا 12 ظهر Record رکورد انجام شود و در نهایت جمعه هیچ ذخیره سازی انجام نگردد.

در ذخیره ساز های پیشرفته ، میتوان روز را به قسمت های کوچک تر تقسیم نمود .

به عنوان مثال از 7 تا 10 صبح ذخیره سازی روی حالت دائمی باشد و تمام ثانیه ها ، حتی آن لحظاتی که حرکتی در محیط نبوده ذخیره سازی انجام شود ،از 10 صبح تا 2 بعد از ظهر ذخیره سازی روی حالت موشن باشد و از 2 بعد از ظهر تا 8 شب هیچ ذخیره سازی انجام نشود و در نهایت 8 شب تا 7 صبح اگر دزدگیر آلارمی زد و چشم های الکترونیک تحریک شدند ، ذخیره سازی انجام شود .

این کار باعث می شود که فقط ساعات با اهمیت برای مدیر مجموعه ذخیره سازی انجام شود و فضای خالی هارد در ساعات غیر ضروری پر نشود.


دوربین یاب چیست؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:50

دیگر کسی بدون اجازه شما نمیتواند از شما مخفیانه فیلم و عکس بگیرد.

با توجه به تولید دوربین های مخفی که در وسایل مختلف مانند عینک ، خوکار ، ساعت مچی ، کلاه و … جاسازی می شوند ، شما هر لحظه ممکن است ، بدون اینکه متوجه باشید ، جلوی یک لنز دوربین مداربسته قرار گرفته باشید.

در مکان هایی که باید حریم خصوصی شما حفظ شود این مساله اهمیت خاصی دارد .مانند اتاق های پرو ،هتل ها ، استخر ها ،آرایشگاه ها و سالن های ورزشی زنانه و…

به همین خاطر دستگاه های نسبتا” کوچکی که از اندازه یک ریموت کنترل اتومبیل تصویری تا اندازه یک موبایل یا بیسیم می باشند تولید و در دسترس عموم قرار گرفته است .

البته چند سالی است که صاحبان فروشگاه ، شرکت ها و مراکز عمومی از تابلو و یا برچسب های مخصوصی با این عنوان استفاده میکنند “” این مکان با دوربین مداربسته کنترل می شود”" یا “” در این مکان دوربین مداربسته نصب شده است و به سیستم های نظارت تصویری مجهز است”" .

اما آیا همه به وظیفه خود عمل میکنند ؟

آیا همه از دوربین های مداربسته استفاده مناسب میکنند یا ممکن است…؟

کافی است دستگاه را روشن کنید و با آن به جستجو بپردازید . با چشمک زدن چراغ دستگاه متوجه می شوید که به دوربین نزدیک شده اید و پس از ثابت شدن چراغ متوجه می شوید که به محل دقیق نصب دوربین مداربسته رسیده اید.

می توانید آنرا روی حالت با صدا قرار دهید و با نزدیک شدن شما به دوربین با شنیدن ملودی و یا آلارم متوجه مکان دقیق دوربین یا میکروفون شوید.

این دستگاه به فرکانسی که دوربین ها و یا میکروفون های بیسیم ارسال میکنند ،حساس است .قیمت تقریبی این سیستم 70 تا 200 هزار تومان است.

حال ممکن است فکر کنید خب مگر همه دوربین های نصب شده بیسیم هستند تا از فرکانس بیسیم ارسالی دستگاه محل دوربین مخفی را تشخیص دهد.

این سوال مهمی است که شما باید از فروشنده این دستگاه ها بپرسید و سعی کنید دستگاهی خریداری نمایید که قابلیت تشخیص و جستجوی دوربین های با سیم و معمولی که فرکانس بی سیم از خود ارسال نمیکنند را نیز داشته باشند.


دوربین مداربسته Indoor و Out door ؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:50

دوربین های مداربسته ممکن است برای مشاهده فضاهای مسقف و داخل ساختمان ها استفاده شود و در برخی از مواقع بر حسب نیاز در فضای خارج محیطی و در مکانی رو باز نصب شود.

در بسیاری از پروژه هایی که دوربین را در محیط باز نصب می کنند ، از یک دوربین مداربسته داخل محیطی استفاده می شود و آن ئوربین داخل کاور های ضد آب قرار داده می شود .

همچنین برای دوربین های داخل محیطی از لنز های فیکس و روی دوربین مداربسته خارج محیطی لنز اتو آیریس نصب میشد.

امروزه بیشتر دوربین ها دارای کاور ضد آب بوده و به نحوی ساخته شده اند که هم قابلیت نصب در داخل محیط و هم در خارج محیط را دارند . همچنین اکثر دوربین ها با شدت نور های مختلف میتوانند تصویر ایده آل ارائه کنند .

البته دوربین هایی که جنس بدنه آنها در برابر آفتاب و گرمای زیاد ، باران و برف و رطوبت سرما ، ضربه احتمالی مقاوم تر است معمولا برای فضای باز مناسب تر است .

مقدار تحمل ضربه و رطوبت و آب یک دوربین را میتوانید با مطالعه کاتالوک آن متوجه شوید .

مثلا دوربین مداربسته IP66 – IP68 – IP69

قطع نشدن سیم نیز از اهمیت خاصی برخوردار است .

سیم دوربین های خارج محیطی باید محفوظ تر باشد و براحتی نتوان آنرا قطع کرد . معمولا نصاب باید سیم را از داخل محیط از جایی خارج کنند و بیرون ببرد که دقیقا همان جا پایه دوربین روی آن قرار بگیرد تا سیم دیده نشود و زیبایی کار بیشتر شود و همچنین در دسترس نباشد .

نوعی پایه دوربین تولید شده است که به صورت لوله ای بوده و سیم از داخل آن عبور می کند و همچنین از وسط قسمتی که به کاور متصل میشود ، سیم های دوربین وارد کاور می شود. برای پیاده رو ها و فضاهایی که احتمال قطع سیم وجود دارد این پایه ها پیشنهاد می شود .

معمولا برای دید بهتر دوربین ها در محیط های خارجی ،نور محوطه با چراغ های مختلف تامین می شود یا از دوربین های آی آر دار IR و یا دوربین مداربسته ای که CCD انها با تکنولوژِی ICR کار میکند و در نور کم میتواند تصویر مطلوبی ارائه دهد ، میتوان نصب نمود .

در بعضی از مناطق ایران ، گرما ، سرما و یا بارش بیش از حد است . برای این مناظق هم دوربین های مداربسته را می توان در کاور های فن دار و هیتر دار و برف پاک کن دار قرار داد .تا دوربین در شرایط استاندارد قرار بگیرد .

پایه های گردان دو جهته و چهار جهته (pan-pan.tilt) نیز در دو نوع آوت دور یا خارج محیطی و این دور یا داخل محیطی (OUT DOOR – INDOOR) در بازار یافت میشوند .

پایه های خارج محیطی به لحاظ ضد آب بودن کمی گرانتر می باشد .


دوربین ضد حشره چیست؟ Anti Cobweb
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:49

عنکبوت ها دارای تنوع زیادی در جهان هستند و زندگی بسیار پیچیده و مختلفی دارند. در دوربین های مداربسته مادون قرمز IR درخشش نور ال ای دی های ” ای آر” ، حشرات را به سمت خود می کشاند .

حس غریزی عنکبوت ها و انگیزه آنها برای شکارکردن حشرات باعث میشود که به شیشه جلوی دوربین مداربسته نزدیک شوند و جلوی لنز دوربین تار تنیده شود.

ممکن است به نظر برسد که این تارها بسیار نازک هستند . اما باعث انعکاس نور مادون قرمز به داخل دوربین شده و یک تصویر مبهم بجای تصویر مورد نظر ما در مانیتور دیده میشود که باعث دردسر های زیادی خواهد شد .

بنا براین برای کاخ موزه ها ، مراکز میراث فرهنگی ، استان های شمالی ایران ، معادن ، مزارع ، باغ ها ، رستوران ها ، ویلا ها ، مراکز نظامی و صنعتی حساس ، اماکن و مناطق متروکه و دورافتاده و غیر قابل دسترس این دوربین های ضد حشره ، توصیه می شود .

طرز کار دوربین مداربسته ضد حشره:

این دوربین ها به طور دائم فرکانس های بالای صوتی تولید میکنند و این فرکانس های اولتراسونیک باعث دور شدن حشرات و در نتیجه تمیز ماندن شیشه جلوی دوربین خواهد شد .

یکی از کارخانه های بسیار معتبر تولید کننده این دوربین ها با تکنولوژی ANTI COBWEB شرکتی کره ای است که محصولات APEX را تولید کرده است .

این دوربین دارای امکانات دیگری نیز مانند:

HD DNR تکنولوژی کاهش دهنده نویز تصویر مجهز به مکانیزم Smart IR جهت تشخیص چهره در تاریکی با برد 50 متر واقعی ، می باشد .

در قسمت های دیگر سایت در مورد تکنولوژی های جدید دیگری که در دوربین های مداربسته به کار می رود همچنین اصطلاحات فنی بیشتر توضیح خواهیم داد.

مثلا دوربین های پانارومیک Panaromic که دارای دید 180 درجه است.

تکنولوژی PIXIM تکنولوژی 3D-DNR تکنولوژِی HD-DNR تکنولوژی WDR

Smart IR

WIDTH

WHITE BAL

SHUTTER

NR

DAY & NIGHT

PRIVACY EFFIO

MOTION DET

PICTURE ADJUST

ART

BACK LIGHT

بدنه sun shild

فیلتر IR CUT

رطوبت گیر دوربین و …


پی سی کارت یا دی وی آر کارت چیست؟ Pc Card
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:49

جهت ذخیره سازی تصویر دوربین مداربسته به روش های مختلفی میتوان عمل کرد . اما ممکن است راحت ترین روش ، که خرید یک دستگاه DVR برای دوربین های آنالوگ و یا NVR برای دوربین های دیجیتال است ، مقرون به صرفه نباشد .

اگر داخل یک دستگاه ذخیره ساز را باز کنید ، متوجه می شوید که از ترکیب یک کارت ذخیره ساز تصویر و یک کامپیوتر ساخته شده است.

البته سیستم عامل هایی که برای دی وی آر های استند الون در نظر گرفته شده ویندوز نبوده و شاید این عمده ترین تفاوت یک ذخیره ساز مجزا با ذخیره ساز هایی که به صورت کارت در کامپیوتر قرار میگیرد ، باشد ولی از لحاظ قطعات سخت افزاری ، تفاوت چندانی با هم ندارند.

بنا بر این اگر کامپیوتری دارید که در طول روز زیاد از آن استفاده نمیکنید و یا کلا” آنرا کنار گذاشته اید ، میتوانید با خرید یک کارت دی وی آر و قراردادن آن در مادر برد ، کامپیوتر خود را به یک < strong>دی وی آر تبدیل نمایید.

شاید در بعضی موارد کارائی یک کارت از یک دستگاه مستقل ذخیره ساز بیشتر نیز باشد.

از طرفی از لحاظ قیمت شاید نصف هزینه یک دی وی آر را بپردازید.

البته معمولا برای تعداد کانال های بالا این مساله قابل حس تر است. مثلا یک دستگاه ذخیره ساز 16 کانال با کیفیت از حدود یک میلیون تومان شروع می شود و تا حدود دو میلیون تومان نیز در بازار یافت می شود .در حالی که برای خرید پی سی کارت های 16 کانال تقریبا می توانید نیمی از این مبلغ را بپردازید.

البته برای کسانی که آشنایی زیادی با کامپیوتر ندارند و حوصله یادگیری کارکرد نرم افزار های جدید را ندارند ، باز هم همان دستگاه های مستقل را پیشنهاد میکنیم. به این علت که برای روشن کردن سیستم و یا راه اندازی اولیه براحتی و آسانی میتوان با دستگاه کار کرد ، همچنین برای ذخیره سازی فقط کافی است که کلید رکورد REC فشار داده شود .

یا مثلا برای بازبینی تصویر کافی است 2 تا 3 مرحله انجام شود و شبیه به ویدئو های خانگی فیلم جلو و یا به عقب برود و یا سرعت پخش آن تغییر کند .

در صورتی که شاید کار با کارت هایی که در کامپیوتر قرار میگیرد کمی پیچیده به نظر برسد.


اخطار ویدئو لاست چیست؟ Video lost
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:48

چه زمان هایی اخطار ویدئو لاست روی مانیتور ظاهر می شود و چگونه مشکل ویدئو لاست را برطرف کنیم؟

شما در حال تماشای قسمت های مختلف شرکت و یا کارخانه خود هستید .روی مانیتور 16 تصویر همزمان دوربین مداربسته در حال نمایش است که یکدفعه یکی از تصاویر محو میشود و بجای آن کلمه Video Lost ظاهر می شود .

علت چیست؟

ویدئو لاست یا قطعی و عدم نمایش تصویر در مانیتور معمولا بک یکی از دلایل زیر به وجود می آید:

منبع تغذیه بیش از حد گرم شده است و یا عمر آن رو به اتمام است .

منبع تغذیه یا کابل برق دوربین قطع شده است.

فیش بی ان سی پشت دوربین از دوربین مداربسته آنالوگ قطع شده است.

فیش بی ان سی پشت دی وی آر از آن جدا شده است .

مغزی یا شیلد سیم کواکسیال از داخل بریده شده است .

سیم کواکسیال در بین مسیر دچار له شدگی و یا بریدگی و قطعی شده است.

دوربین مداربسته دچار مشکل و آسیب شده است .

لنز اتو آیریس دوربین مداربسته خراب شده است .

پورت آر ج 45 شبکه از پشت دوربین مداربسته دیجیتال قطع شده است .

کابل شبکه ای که به دوربین مداربسته دیجیتال دچار قطعی یا اتصالی شده است .

در دوربین های دیجیتال ممکن است هاب شبکه خاموش شده باشد .

ممکن است خار پورت شکسته باشد و پورت RJ45 از هاب خارج شده باشد .

شما میتوانید با کنترل موارد بالا به عیب یابی بپردازید و مساله را حل نمایید ، در ضمن :

اگر بین راه از رابط بی ان سی ، تقویت کننده تصویر یا سه راهی استفاده کرده اید آنرا نیز چک کنید.

اگر مانیتور متصل به دی وی آر یا ان وی آر دوربین های مداربسته خاموش باشد ، چطور متوجه ویدئو لاست می شویم؟

در DVR-NVR ها ی پیشرفته ، سیستم هشدار قطع تصویر صوتی وجود دارد .ممکن است شما دور از مانیتور باشید و یا مانیتور خاموش باشد . در این حالت اگر تصویری قطع شود ، دستگاه ذخیره ساز دوربین مداربسته ، آلارمی را بصدا در می آورد تا کاربر متوجه قطع بودن تصویر شود .


اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته چیست؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 14:44

در مراکز عمومی و پرتردد مانند مترو ، خیابان ها، پاساژ ها ، ادارات و سازمان های بزرگ  ، بیمارستان ها و .. معمولا از تعداد زیادی دوربین مداربسته ، جهت رویت وقایع استفاده میشود .این دوربین ها به دسته های 16 یا 32 تایی گروه بندی شده و در مانیتوری مجزا نمایش داده میشود.

فرض کنید در بیمارستانی 128 دوربین مداربسته نصب و راه اندازی شده است و به لحاظ حساسیت و اهمیت موضوع ، باید به صورت 24 ساعته تصاویر مشاهده شود .

هر اپراتور میتواند به 2 مانیتور نگاه کند در هر مانیتور  32 تصویرنمایش داده میشود   بنابراین برای این تعداد دوربین نیاز به 2 اپراتور با 4 مانیتور است.

معمولا برای نمایش این تصاویر از دو یا سه سایز مانیتور استفاده می شود .

در مانیتور های بزرگتر تصاویر 16 یا 32 تایی نمایش داده میشود و در مانیتور های کوچکتر تصویری که اهمیت بیشتری دارد به صورت تکی نمایش داده میشود .

فرض کنید اپراتوری در حال مشاهده 32 تصویر همزمان دوربین مداربسته است و در تصویر شماره 5 اتفاقی می افتد .اپراتور میتواند به سرعت تصویر  شماره 5 را در مانیتور 20 اینچی که روی میز اوست ، واضح تر و بزگتر و نزدیکتر مشاهده نماید.

همچنین اپراتور در اتاق مانیتورینگ میتواند لنز دوربین مداربسته زوم دار را حرکت دهد و تصویر را بزرگ نماید.

در دوربین های چرخان یا اسپید دام ، اپراتور در اتاق کنترل مرکزی میتواند جهت دوربین را تغییر دهد و آنها را بچرخاند .روی حالت دستی و یا اتوماتیک قرار دهد .

همچنین می تواند مانیتور های طبقات دیگر را مدیریت کند .یعنی در ساعاتی خاص اجازه مشاهده تعدادی از تصاویر دوربین های مداربسته را به نگهباتی یا قسمت های دیگر بدهد .

با توجه به اینکه ساعات طولانی را اپراتور باید در این اتاق سپری کند ، بنا بر این باید از لحاظ رفاهی و راحتی و آسایش به نحوی باشد که از کیفیت کار او کاسته نشود.

صندلی راحت ، دما و تهویه مناسب اتاق  فضایی برای خواب و استراحت و… باید درطراحی اولیه در نظر گرفته شود.



:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته,
محاسبه هارد برای دی وی آر (DVR)
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 14:44
آیا میتوان میزان دقیق هارد و روزهای ذخیره سازی تصویر را محاسبه کرد ؟
برای محاسبه مقدار هارد یک دی وی آر ابتدا باید ببینیم که دوربین مداربسته با چه کیفیتی برای سیستم انتخاب شده است ، دوربین ها ثابت یا متحرک هستند و با توجه به حساسیت فضایی که در آن دوربین نصب است ،معمولا چند سوال از مشتری پرسیده می شود.
1- آیا دی وی آر را روی حالت ذخیره سازی دائم قرار میدهید یا روی حالت موشن تا فقط بر اثر حرکت ذخیره سازی را انجام دهد؟
2- آیا تصاویر را به صورت رییل Real میخواهید ذخیره نمایید .یعنی 25 فریم برای هر تصویر در یک ثانیه یا کمتر؟
3- تصاویر دوربین ها را با سایز بزرگ دخیره مینمایید یا کوچک؟
4- میزان تردد و ساعات کاری  به چه صورت است؟
5- با چه فرمتی ، ذخیره سازی انجام خواهد شد ؟
پس از اینکه جواب این پرسش ها ، پاسخ داده شد ، میتوان تا حدودی هارد را متناسب با روزهای ذخیره سازی تعیین نمود .
علت تقریبی بودن محاسبات این است که ممکن است در فروشگاهی که دوربین نصب است در یک ماه خاص مثلا شب عید تردد زیاد باشد و یا برعکس ممکن است در ماهی مانند فروردین ، 10 روز فروشگاه تعطیل باشد و در 21 روز بعدی هم تردد بسیار کمتر از ماه های عادی باشد.
به عنوان مثال ،برای ذخیره سازی 100 روزه 16 عدد دوربین  4 ترابایت هارد در نظر گرفته میشود ، اما بعد متوجه میشویم که در بعضی از ماه های سال این میزان تا 1 ماه کمتر یا بیشتر شده است.
نرم افزار محاسبه گر “دی وی آر” :
در دی وی آرها،  نرم افزاری وجود دارد که میتواند به صورت تقریبی شما را از میزان هارد مورد نیازتان آگاه سازد.
پس از نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته ، انجام تنطیمات معمول شما مقدار روزهایی که آرشیو تصویر نیاز دارید را به سیستم میدهید و یک بازه زمانی را برای محاسبه میزان هارد به سیستم میدهید.پس از اتمام آن بازه زمانی برحسب میزان حرکت در محیط ، نرم افزار به شما پیشنهاد مقدارهارد مورد نیاز را مینماید.

پس از پر شدن هارد DVR ،ذخیره سازی تصویر انجام میشود؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 14:44

با توجه به تعداد دوربین های مداربسته، کیفیت آنها، ثابت یا چرخشی بودن دوربین ها ، ساعات استفاده از سیستم ، سایز تصویر، تعداد فریم ها در ثانیه و … نسبت به تهیه هارد سیستم مداربسته اقدام میکنیم.

اما روزی هارد سیستم هر مقدار هم که انتخاب شود ، یک – دو – چهار- هشت ترا بایت ،   به هر حال  پر خواهد شد.

در تنطیمات دی وی آر  ، منویی وجود دارد که میتوان تعیین کرد تا روی کدام هار ها ذخیره سازی انجام گیرد و تا چند روز برای ما ذخیره سازی نگهداری شود و پس از آن دور ریخته شود.

اگر تنطیمات ذخیره سازی روی حالت حداکثر باشد، یعنی محدودیتی برای سیستم تعیین نکنیم وپس از مثلا 90 روز هارد پر شود ، روز نود و یکم ذخیره سازی اتوماتیک انجام میشود و تصاویر جدید جایگزین تصاویر روز اول می شود و به همین ترتیب روز نود و دوم جانشین روز دوم خواهد شد.

بنا براین همیشه ما 90 روز ذخیره تصویر را در آرشیو خواهیم داشت .

البته پیشنهاد میکنیم که اگر تصویری برای شما خیلی مهم است از آن یک کپی بگیرید.زیرا هارد ها دارای یک عمر مفید 3تا 5 سال هستند و ممکن است عمر هارد در زمانی که برای شما بسیار با اهمیت است  تمام شده و تصاویر مهم شما از دست برود.

البته راه حل های دیگری هم وجود دارد. یک راه بک آپ گیری از هارد اصلی در سرور است.با استفاده از پورت شبکه می توانید اطلاعات تصویر دوربین مداربسته  را در ساعات خاصی از روز به صورت اتوماتیک روی هارد دیگری انتقال دهید و در صورتی که حادثه ای برای هارد اول پیشامد از آن استفاده کنید.

راه دیگر بک آپ گیری روی هارد دیگر در همان سیستم است. میتوانید یک هارد در سیستم خود به نحوی تعریف نمایید تا تصاویر دوربین مداربسته  همزمان در دو هارد ذخیره شود تا در صورت آسیب احتمالی اولی ، بتوانید از دومی استفاده نمایید .


دوربین های مداربسته چگونه در مانیتور نمایش داده میشوند؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 14:43
معمولا 16 تصویردوربین مداربسته در یک مانیتور همزمان نمایش داده میشوند. در حالت تنطیمات کارخانه ای ، کلیه تصاویردوربین های مداربسته  یک اندازه دیده می شوند.
حال این سوال پیش می آید که اگر تصویر یا تصاویری بین 16 تصویر از اهمیت بیشتری برخوردار باشد ، باید چه کار کرد؟
تمام دی وی آر های استند الون و همچنین کارت های دی وی آر دارای نرم افزار هایی هستند که امکان چندین مدل نمایش را به شما میدهند .
مثلا یک تصویر بزرگ و بقیه تصاویر کوچک – دو تصویر بزرگ و بقیه تصاویر هم اندازه هم و…
اگر تصویر خاصی برای شما اهمیت دارد میتوانید برای چند دقیقه آنرا بزرگ نمایید و به صورت تک تصویر ملاحظه نمایید.
در این حالت 15 تصویر دیگر که نمایش داده نمیشوند ، ذخیره شده و بعدا می توانید انها را ملاحظه نمایید.
یکی دیگر از ویژگی های سیستم این است که میتوانید آنرا در حالت سوئیچر قرار دهید .یعنی هر تصویردوربین به صورت تمام صفحه و تکی به مدت چند ثانیه نمایش داده شود و سپس تصویر بعدی و این کار به صورت دایره وار انجام میشود.
یعنی تا زمانی که شما متوقفش نکنید مجددا” پس از اینکه به تصویر آخر رسید ، از تصویر اول مجدد شروع به نمایش میکند .
از دیگر قابلیت های دی وی آر ، نمایش تصویر در چند نقطه از سازمان و برای چند کاربر است.
مدیر مجموعه میتواند یک یا چند تا از تصاویر را برای مشاهده در اختیار کاربران دیگر قرار دهد.این کار توسط شبکه کامپیوتر انجام می شود .
جالب اینجاست که مهم نیست کاربر دیگر مجموعه در کجای دنیا باشد ، فقط لازم است به شبکه جهانی و شبکه داخلی آن سازمان دسترسی داشته باشد.
پس از نصب نرم افزار دی وی آر روی سیستم کاربر، با وارد کردن نام و رمز میتواند تصاویردوربین مداربسته  را مشاهده نماید .
اگر در مکانی شبکه کامپیوتری وجود نداشته باشد از راه های دیگری نیز می توان استفاده نمود.اکثر دی وی آر ها خروجی AV نیز برای تصویر در نظر گرفته اند. میتوان آنرا به یک تلویزیون حتی متصل نمود و تصاویر را در اتاق دیگری که دور از مانیتور اصلی است مشاهده نمود.


:: برچسب‌ها: نرم افزار دی وی آر, دوربین مدار بسته, شبکه کامپیوتری,
“ان وی آر” و “دی وی آر” رکمونت چیست؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 14:43

درقسمت های دیگر سایت در مورد دی وی آرو ان وی آر توضیح دادیم و متوجه شدید که وسیله ای است که تصاویر دوربین های مداربسته را روی هارد ذخیره مینماید و ضمنا کلیه 16-8 یا 4 تصویر را همزمان و به شکل ها مختلف روی صفحه مانیتور، نمایش می دهد.

چه  تصاویر دوربین های دیجیتال و یا آنالوگ در کامپیوتر ذخیره شود و چه در دی وی آر ها و ان وی آر های استند الون ، میتوان بجای استفاده از این وسایل که معمولا رومیزی هستند ، از دی وی آر ها و ان وی آر های رکمونت استفاده نمود.

این تجهیزات رکمونت به صورت کشوئی و افقی در رک قرار میگیرند ،با استفاده از فن های بالای رک خنک میشوند و با توجه به اینکه در یک فضای بسته قرار می گیرند ، از گرد و غبار به دور هستند.

اگرذخیره سازی رکمونت نباشد و روی میز از آن استفاده شود در معرض خطراتی مانندذ ضربه ،ریختن مایعات و سقوط از روی میز را دارد. در حالی که وقتی در رک قرار میگیرد نسبت به کلیه این مشکلات ایمن میشود.

لازم به توضیح است که برای تهیه سیستم های ذخیره رکمونت به دو روش می توانیم عمل کنیم

روش اول خرید یک کیس کامپیوتر رکمونت است . پس از خریداری کیس میتوانید قطعات را در آن اسمبل نمایید و نصبت به نصب کارت دی وی آر و یا نرم افزار ان وی آر برای ذخیره سازی تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ یا دیجیتال اقدام نمایید .

راه دوم خرید یک دی وی آر یا ان وی آر رکمونت است .

معمولا جلوی کیس های رکمونت یک پنل فلزی برای محافظت بیشتر وجود دارد که با یک کلید فلزی قفل میشود .

فن های سی پی یو پس از مدتی نیاز به تعویض دارند و زمانی که از کیس های رکمونت استفاده میشود ، تعویض قطعات داخل کیس نیز به مراتب راحت تر است .



:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته, دوربین های دیجیتال, دوربین های آنالوگ,
فرق DVR با NVR چیست؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 14:42
در قسمت های دیگر توضیح دادیم که ” دی وی آر ” و ” ان وی آر ” وسایلی برای ذخیره سازی تصاویر دوربین های مداربسته دیجیتال و آنالوگ می باشند .
ذخیره ساز ها ، به شکل کارت ، کیس کامپیوتر اداری و رکمونت و یا دستگاه های استند الون رومیزی و رکمونت در بازار وجود دارند.
اما تفاوت ِدی وی آر و ان وی آر در کجاست؟  Digital Video Recorder  -  Network Video Recorder
دوربین های مداربسته به دو دسته اصلی تقسیم میشوند . دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مداربسته دیجیتال
از لحاظ سیم کشی ، دوربین های مداربسته آنالوگ با کابل کواکسیال به یک ذخیره ساز به نام دی وی آر
Digital Video Recorder متصل میشوند. دو سر سیم با کانکتور هایی به نام بی ان سی ، کابل را به دوربین و دی وی آر متصل میکند.
دوربین های مداربسته دیجیتال IP Camera که نسبت به آنالوگ ، از تکنولوژی جدید تری برخوردار است ، با کابل شبکه Cat6 به ذخیره ساز خود متصل می شوند .
همانطورر که میدانید ارتباط کابل های شبکه با پورت و یا جک های RJ45 است.
ممکن است  ان وی آر NVR  فقط یک نرم افزار باشد که روی کامپیوتر راه اندازی می شود . برای توضیح بیشتر ، در قسمت های دیگر سایت عنوان شد که برای دوربین های آنالوگ ، باید یک دستگاه  دی وی آر استند الون خریداری میکردیم و یا یک کارت دی وی آر را در مادر برد یک کامپیوتر قرار میدادیم و سپس نسبت به نصب نرم افزار اقدام میکردیم.
اما در Network Video Recorder یا همان ان وی آر ، قضیه کمی راحت تر شده است.
شما یک یا چند دوربین دیجیتال تهیه میکنید و کمپانی سازنده نرم افزار دوربین را به شما تحویل میدهد .
در حالتی که یک عدد دوربین مداربسته داشته باشید براحتی میتوانید کابل آنرا به پورت شبکه کامپیوتر خود متصل نمایید و با استفاده از همان نرم افزار رایگان، کامپیوتر خود را تبدیل به یک ان وی آر نمایید.
اگر تعداد دوربین های شما بیش از یک عدد باشد ، می توانید با استفاده از هاب های 4 ، 8 یا 16 پورت و حتی بیشتر ، کلیه کابل های Cat 6 که از پشت دوربین های مداربسته آمده است را به هاب متصل نمایید و سپس یک کابل از هاب به کامپیوتر متصل نمایید. در این حالت بهتر است از نرم افزار های حرفه ای برای مشاهده و ذخیره سازی تصاویر دوربین های مداربسته دیجیتال استفاده نمایید .
هر دوربین مداربسته دیجیتال یک آی پی آدرس IP Address دارد . که با استفاده نرم افزار ان وی آر ، می توانید پس از نام گذاری و شماره گذاری تصاویر ، 16 تصویر همزمان را در مانیتور مشاهده نمایید.
بنابراین به طور خلاصه دی وی آر برای ذخیره سازی تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ است و ” ان وی آر ” جهت ذخیره سازی دوربین های دیجیتال IP Camera .
در رابطه با قابلیت های تخصصی دوربین ها و ذخیره ساز های دیجیتال در قسمت های بعدی توضیحاتی خواهیم داد .


:: برچسب‌ها: دی وی آر, ان وی آر, دوربین مدار بسته,
ریموت یا کد؟ کدام ایمن تر است؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 16:34

یک دزدگیر منزل یا فروشگاه را به چندین طریق میتوان روشن و خاموش کرد .

سیستم های قدیمی با سوئیچ آلفا روشن و خاموش می شدند .پس از چرخاندن کلید ، چند ثانیه فرصت بود تا از محیط خارج شویم و پس از آن سیستم مسلح می شد.

پس از آن سیستم های جدید تر با کیپد keypad روشن و خاموش می شد. یعنی پس از ورود به منزل یک تایم کوتاه وجود داشت تا یک کد یا رمز برای خاموش کردن دزدگیر به سیستم داده شود و بعد از آن سیستم OFF می شد.

در حال حاضر بیشتر سیستم ها با ریموت کنترل روشن و خاموش می شود ولی آیا ایمنی ریموت صد درصد است؟

آیا امکان کپی یا اسکن و تکثیر ریموت توسط سارقان وجود دارد؟

در هر ریموت کنترل آی سی وجود دارد که یک کد خاص را برای دستگاه ارسال میکند و باعث مسلح یا غیر مسلح شدن سیستم می شود.هر برند ریموت کنترل از یک نوع آی سی استفاده میکند که دارای میلیون ها کد است و تقریبا امکان تکرار در آنها به صفر می رسد .

در سال های اولی که ریموت کنترل ها به بازار عرضه شدند ، ریموت کنترل های کد خوانی به بازار عرضه شد که به راحتی اگر در نزدیکی ریموت شما قرار می گرفت می توانست  کد آنرا کپی کند و مانند ریموت شما عمل کند.

در این زمان کارخانه های تولید کننده ها به فکر تولید ریموتی افتادند که کد آن براحتی قابل کپی نباشد و ریموت های آنتی کد و آنتی اسکن به بازار عرضه شد.

در حال حاضر ریموت ها از ایمنی بسیار بالایی برخوردارند و براحتی قابل تکثیر نیستند.

البته باید این مطلب را هم در نظر بگیرید که ریموت  مانند کلید است و نباید آنرا دست هر کسی به امانت بسپارید.

ایمنی ریموت را اگر صد در صد در نظر بگیریم یک نکته دیگر باقی میماند که  اگر ریموت خود را گم کنید و سارقی آنرا پیدا کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

مسلم است که اگر آدرس شما را داشته باشد براحتی میتواند از آن استفاده کند .

بنابراین اگر دزدگیری می خواهید برای فضایی نصب کنید که برای شما بسیار با اهمیت است باید از ترکیب کد و ریموت استفاده کنید.

یعنی برای خاموش کردن دزدگیر اول ریموت را بزنید و پس از ورود به داخل ، رمز خود را به کیبرد دستگاه بدهید تا سیستم کاملا خاموش شود .



:: برچسب‌ها: سیستم های قدیمی ریموتی, کیپد در, دزدگیر,
لایتینگ چیست؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 16:33

اگر وارد ساختنی شدید و به محض ورود شما چراغ ها اتوماتیک روشن شد ،تعجب نکنید.

چند سالی است که سنسورهایی به بازار آمده است که تا حدودی شبیه به چشم های الکترونیک بوده و با ارسال مادون قرمز ، ورود افراد را حس کرده و به یک رله یا کلید خودکار قرمان روشن شدن میدهد.

معمولا لایتینگ ها دارای وات های مختلف است .مثلا یک لایتینگ 1000 وات میتواند 10 عدد لامپ 100 وات را روشن نماید .

زاویه دید آنها مختلف است .مثلا 90-180-360 درجه و برای فضاهای مختلف با کاربرد های متفاوت انتخاب می شود.

همچنین در مدل های سقفی و دیواریو داخل محیطی و خارج محیطی یا ضد آب  به بازار عرضه شده اند .

معمولا دارای 3 تنطیم روی بدنه خود می باشد یک تنظیم مربوط به زمان روشن بودن چراغ ها است.یعنی پس از اینکه شخصی را مشاهده کرد و به چراغ ها فرمان روشن شدن داد ، چراغ ها چند دقیقه روشن باشد.

تنطیم بعدی برای این است که تاریکی محیط چقدر باشد تا لایتینگ به کار بیوفتد. همانطور که میدانید ممکن است در یک راه پله  نصب شود که تمام طول روز تاریک است  یا در یک پارکینگ یا حیاطی که فقط شبها تاریک است.

بنا براین باید به نحوی تنطیم ود که در فضاهای تاریک اگر شخصی تردد کرد فعال شود .

تنظیم بعدی مربوط به موشن یا مقدار حرکت است.  ما میتوانیم حساسیت آنرا به گونه ای تنظیم نماییم که با کوچک ترین حرکتی فعال شود و یا بر اثر یک متر جابجایی فعال شود.

معمولا لایتینگ ها  مانند چشم های الکترونیک دزدگیر روی پایه هایی قرار دارند و میتوان آن را برای تنطیم به چپ و زاست و بالا و پایین حرکت داد.

ممکن است بخواهیم با لایتینگ پروژکتور های بسیار قوی را روشن کنیم در این حالت خروجی لایتینگ را به یک کنتاکتور میدهیم .

کنتاکتور یک رله بسیار قوی است که میتواند چراغ ها یا وسایلی که وات بالا هستند را فعلا یا غیر فعال نماید.

کنتاکتور ها یا رله های صنعتی نیز به قدرت های متفاوت در بازار قابل تهیه است.



:: برچسب‌ها: لایتینگ,
ماسک کردن تصویر دوربین مداربسته چیست؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 16:33

در بسیاری از تصاویر دوربین های مداربسته که ما در دی وی آر و یا ان وی آر ذخیره میکنیم، جسم متحرکی وجود دارد که بیجهت موشن ایجاد میکند ولی ما نیاز به تصویر آن نداریم.

با چند مثال ، این مساله ، برای شما روشن تر خواهد شد.

فرض کنید می خواهید رفت و آمد پیاده روی جلوی فروشگاه خود را در دوربین مداربسته ذخیره نمایید.

جلوی فروشگاه شما درختی است که با وزش باد دائما حرکت میکند و باعث تحریک سیستم موشن دوربین مداربسته می شود.

اگر دی وی آر را در حالت ذخیره سازی بر اثر حرکت قرار دهید ، با توجه به حرکت این درخت ، تصویر دائما دارای موشن بوده و هارد دائم در حال پر شدن است.

یا مثلا در نظر بگیرید که داخل کارگاه خود از یک پنکه یا هواکش استفاده میکنید ، این پنکه در حالت گردان قراردارد و موشن ایجاد میکند و باعث تحریک قسمت ذخیره سازی دوربین میگردد.

مثال آخر فرض کنید در یک فروشگاه کوچک دوربین مداربسته نصب است و قسمتی از تصویر دوربین مداربسته که در کانیتور مشاهده می شود ، ساعتی را نمایش میدهد. این ساعت چه آنالوگ و چه دیجیتال ، موشن ایجاد میکند و باعث پر شدن بی مورد هارد میشود.

با ماسک کردن قسمت های مختلف تصویر میتوانیم به دی وی آر نشان دهیم که حرکت بعضی از قسمت های تصویر برای ما اهمیتی ندارد و در واقع اگر یک یا چند قسمت تصویر حرکتی کرد ، هیچگونه ذخیره سازی انجام نشود .

روش انجام:

با موس سیستم قسمت های مختلف تصویر را نقطه گذاری میکنیم و نقاط را به هم متصل میکنیم.

در آن تصویر ، اگر دوربین مداربسته حرکتی را مشاهده نماید -بجز نقاط کسر شده – ذخیره سازی را انجام خواهد داد .

پس از نصب و راه اندازی و تنظیم زاویه دید دوربین ها ، باید تصاویر را تک به تک بررسی نماییم و قسمت هایی از دوربین مداربسته را که حرکت آنها برای ما بی ارزش است را حذف نماییم .



:: برچسب‌ها: ماسک کردن, دوربین مدار بسته, تصویر دوربین مدار بسته,
آیا دزدگیر شما صحیح سیم کشی شده است؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 16:32

دزدگیر های اماکن دارای تجهیزات زیر می باشند :

دستگاه مرکزی دزدگیر به همراه باطری – چشم الکترونیک – آژیر – بلندگو – کاور بلندگو – تلفن کننده- سیم های زوجی.

خیلی از افرادی که یک سیستم حفاظتی نصب میکنند از کارشناسان و تکنسین ها این سوال را میپرسند که اگر سیم های دزدگیر در جایی دور از چشم قطع شود چه اتفاقی می افتد و یا اگر جلوی لنز چشم های الکترونیک پوشانده شود؟

انتخاب قطعات با کیفیت برای راه اندازی یک سیستم حفاظتی نیمی از مساله است و نیم دیگر داشتن یک سیستم حفاظتی ایده آل ، سیم کشی و نصب صحیح قطعات است .

البته مداردزدگیراماکن به نحوی طراحی شده که در مدار در حالت نرمالی کلوز است.

یعنی سیم کشی ها به نحوی انجام میشود که مانند یک حلقه بسته است .اگر هر جای این مدار بسته ، باز شود ، یعنی یا سیمی بریده شود و یا رله های داخل سنسور ها در حالت بسته یا کلوز نباشد ، سیستم با زدن آژیر اعلام خطر میکند و زمانی که دزدگیر روشن و فعال میشود در کمتر از یک ثانیه مدار را چک میکند که آیاسیم ها و سنسور ها در حالت نرمال و بسته (Close) قراردارد یا خیر .

اینجاست که اگر سیمی قطع شده باشد، کاربر به محض روشن کردن دزدگیر متوجه می شود که قطعی یا اتصالی در سیمکشی به وجود آمده است.

اما قسمتی که به نصب صحیح مربوط است:

در مراکز عمومی که احتمال دستکاری سیم ها و سنسور ها وجود دارد میتوان به نحوی سیم کشی نمود که در زمان خاموش بودن دزدگیر هم اگر سیم ها و یا سنسور ها دستکاری شود، اعلام خطر شود.

در داخل چشم الکترونیک بجای 4 سیم باید 6 سیم برده شود و مدار تمپر (Tamper) راه اندازی شود . در این حالت حتی در زمان خاموش بودن دزدگیر ، اگر درب چشم الکترونیک باز شود ، آژیر به صدا در خواهد آمد.

در قسمت های دیگر در مورد مدار یا زون 24 ساعته و مدار داخل جعبه های بلندگو بیشتر توضیح خواهیم داد .



:: برچسب‌ها: دزدگیر, سنسورها, چشم الکترونیک,
برای کپی تصاویر دوربین مداربسته چه راه هایی وجود دارد؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 12:44

همانطور که قبلا گفتیم ، تصاویر دوربین های مداربسته برای اینکه همزمان نمایش در یک مانیتور نمایش داده شوند و همچنین دخیره شوند ، به یک دی وی آر استند الون یا کارت دی وی آر به همراه یک کامپیوتر یا لپ تاپ نیاز داشتند.

پس از اینکه تصاویر روی هارد سیستم دخیره شد ، سه روش برای بازبینی تصاویر دوریین های مداربسته وجود دارد.

روش اول این است که در کامپیوتری که در آن کارت دی وی آر نصب است و یا در همان دی وی آر استند الون ، تاریخ و ساعت و شماره دوربینی را که تصویر آن را نیاز داریم ، جستجو کنیم و پس از اینکه سیستم آنرا پیدا کرد ، فیلم مورد نطر را مشاهده کنیم.

روش دوم کپی تصاویر و فایل های مورد نظر روی فلش مموری یا هارد های اکسترنال است .

پس از کچی فایل مورد نظر میتوانید آنرا در محیطی دیگر در یک لپ تا یا کامپیوتر و یا دی وی دی پلیر مشاهده نمایید.

البته فرمت فایل مورد نطر بسیار مهم است .

اگر شما بخواهید آنرا در دی وی دی پلیر های خانگی مشاهده کنید ، باید به فرمتی تصاویر را تبدیل نمایید که دی وی دی پلیر شما قابلیت نمایش آن فرمت را داشته باشد .

روش سوم رایت تصاویر و فیلم های انتخاب شده روی دی وی دی است . در این حالت به حجم دی وی دی دقت نمایید تا مجموعه فیلمی که میخواهید کپی و رایت نمایید با دی وی دی خام شما یکی باشد .

خیلی از افرادی که سیستم های دخیر ساز دوربین مداربسته دارند ، تمایل به دخیره سازی مثلا 30 یا 60 روز کلیه تصاویر را دارند. باید بدانید که معمولا برای هر 4 تصویر یک ترابایت هارد در نظر میگیریم تا بتوانیم در حدود 100 روز ذخیره سازی داشته باشیم.

البته تنظیمات سایز تصویر و کیفیت دخیره سازی ، تعداد فریم در هر ثانیه و مقدار موشن یا حرکت هم در مقدار هارد اشغال شده برای دخیره سازی تاثیر زیادی دارد .

بنابراین اگر بخواهید کلیه تصاویر یک ماه فقط یک دوربین را روی DVD ذخیره نمایید ، شاید حدود 20 عدد دی وی دی نیاز داشته باشید .



:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته, تصویر دوربین مدار بسته, استند الون,
4راه افزایش ذخیره سازی دوربین مداربسته بدون افزایش هارد
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 12:44

همانطور که میدانید که برای دخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته در سیستم های دیجیتال به هارد نیاز داریم .

4راه افزایش ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته

هارد دی وی آر

هر چه تعداد دوربین های یک دی وی آر بیشتر باشد ، نیاز به هارد بیشتری داریم. همچنین کیفیت ذخیره سازی و مدت زمان مورد نیاز ، تعداد و حجم هارد ها را تعیین میکند .

البته در سیستم های جدید از فرمت هایی برای دخیره سازی استفاده میشود که تصاویر دوربین مداربسته فضای کمتری از هارد را اشغال کند .

باید در نظر داشته باشیم که اکثر سیستم های مداربسته جدید به همراه برد صدا یا همان میکروفن نصب میشود و صدای محیط نیز مقداری از فضای هارد را اشغال میکند.

در بعضی از موارد ، مصرف کننده به علت گرانی هارد توانایی خرید مقدار زیادی هارد را ندارد و یا اینکه DVR خریداری شده بیش از یک یا دو هارد یک ترابایت را پشتیبانی نمیکند و کاربر نیاز به مدت دخیره سازی بیشتری دارد.در این حالت ، میتوان با تغییراتی در چند معیار زیر مقدار ذخیره سازی را 2 تا 3 برابر افزایش دهیم .

1- موشن سیستم را کم کنیم.

حتما میدانید که در دی وی آر ها ذخیره سازی را میتوان بر حسب حرکت انجام داد. یعنی اگر در محیط هیچگونه حرکتی نبود، فضایی هم از هارد اشغال نشود . این حرکت بر حسب مقدار قابل تعریف است.

مثلا از عدد یک تا ده را میتوانید انتخاب فرمایید. هر چه عدد را کوچکتر انتخاب نمایید ، سیستم کمتر به حرکت واکنش نشان میدهد و هر چه عدد به 10 نزدیکتر باشد ، دوربین مداربسته شما در واقع به کوچکترین حرکت هم حساس بوده و ذخیره سازی انجام میدهد.

2- تعداد فریم ها در ثانیه را کم کنیم

در یک سیستم دی وی آر ، معمولا 25 فریم در هر ثانیه از تصویر دوربین مداربسته دخیره می شود ،اگر فریم ها در هر ثانیه را کم کنیم ، مثلا 10 فریم در هر ثانیه ذخیره نماییم ، در زمان بازبینی تصاویر متحرک نرمی کمتری در حرکت دارند و هر چه سرعت تصویر جسم بیشتر باشد این قضیه محسوس تر است .اما در عوض هارد شما دو برابر حالت عادی تصویر دوربین های مداربسته را دخیره میکند.

3- فرمت دخیره سازی را تغییر دهیم

هر دستگاه با فرمت های مختلفی دخیره سازی را میتواند انجام دهد mpeg-4 h-264 avi و…

میتوانید فرمتی را انتخاب کنید که کمترین فضای هارد را اشغال مینماید.

4- سایز تصویر را کوچک نماییم

مثلا از سایز 1024 * 768 به سایز 800*600 یا سایز های دیگر تغییر دهیم.البته در زمان بازبینی تصویر به شما کوچک نمایش داده میشود و در صورتی که آنرا بزرگ کنید کمی از کیفیت کاسته میشود .



:: برچسب‌ها: هارد دی وی آر, دوربین مدار بسته,
آیا میتوان از سرقت دوربین جلوگیری کرد؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 12:43

شاید به نظر شما کسی این ریسک را نکند تا دوربینی که در حال تصویر برداری است را سرقت نماید اما جالب است بدانید در سال گذشته پلیس سارقی را دستگیر کرد که به سرقت دوربین های نصب شده در خیابانها می پرداخت.

طراحی اولیه صحیح پلن، میتواند در عدم سرقت دوربین های مداربسته بسیار موثر باشد، اگر دوربین ها نسبت به یکدیگر همپوشانی داشته باشند ، یعنی هر دوربین بجز اینکه تصویر فضای تعریف شده را نمایش میدهد ، در گوشه ای از تصویر ، دوربین مداربسته دیگر را نمایش دهد تا اگر کسی قصد دستکاری دوربین را داشت ، تصویر شخص را به اپراتور نمایش دهد و در دی وی آر ذخیره نماید .

اما در بعضی موارد باید کمی بیشتر از دوربین ها محافظت کرد.

برای اینکار راه های گوناگونی وجود دارد .

1- میتوان از سنسورهای لرزشی در داخل کاور های دوربین مداربسته استفاده کرد و سنسور را به یک سیستم حفاظتی و آژیر متصل نمود .

2- میتوان ازمیکرو سوئیچ های مخصوص در زیر پایه دوربین و کاور دوربین مداربسته استفاده نمود و به محض باز شدن درب کاور و یا شل کردن پیچ پایه دوربین آزیر به صدا در خواهد آمد .

3- میتوان از مدار لوپ در داخل پایه و کاور استفاده نمود تا در صورت قطعی سیم لوپ آلارم زده شود .

4- استفاده از سنسور مایکرو ویو

این سنسور به گونه ای عمل میکند که به محض نزدیک شدن سارق آلارم میدهد .

فاصله شخص قابل تنظیم است . مثلا میتوان کاری کرد که از فاصله دو یا یک متری اگر کسی به آن نزدیک شود آزیر به صدا درآید.

چندین راه دیگر نیز وجود دارد مانند استفاده از چشم های الکترونیک در موارد خاص و … اما می توانید به جای اینکه یکی از 4 روش بالا را استفاده نمایید ، از دوربین های مداربسته جدیدی استفاده نمایید که در آن پیشبینی های لازم برای سرقت شده است و به محض دستکاری به سارق اخطار میدهد .

در واقع شما برای محافظت از آن نیاز به یک سیتم حفاظتی ندارید ، و داخل آن از سنسورهای مختلفی استفاده شده است که در صورت دستکاری ، اخطار می دهد.



:: برچسب‌ها: سرقت دوربین, چشم الکترونیک, سنسورهای مختلف, سیستم حفاظتی,
دوربین های مداربسته در سال 2011 چه تغییراتی کردند؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:23

وظیفه دوربین های مداربسته دریافت – پردازش و نمایش تصویری است که نزدیک به تصویر واقعی که با چشم مشاهده می شود باشد.

کارخانه های سازنده دوربین مداربسته هر ساله روی کیفیت دوربین ها کار میکنند و هر چه عدد تی وی لاین دوربین ها بیشتر می شود ، تصویر با کیفیت تری به بیننده ارائه میشود.

مثلا 5سال پیش دوربین با 400 تی وی لاین در بازار رایج بود . کم کم کیفیت بالاتر رفت وبه 500 و 600 تی ویلاین رسید .

در اواخر سال 2011 تبلیغاتی برای فروش دوربین هایی با 1000 تی وی لاین شروع شد.

اما آیا فقط کیفیت تصویر به مقدار تی وی لاین دوربین مداربسته بستگی دارد؟ خیر

خیلی از معیار های دیگر است که میتواند در کیفیت تصویر خروجی یک دوربین روی مانیتور تاثیر داشته باشد .

مثلا تکنولوژی WDR برای دوربین هایی که رو به نور بود طراحی شد .

اگر دوربینی رو به درب ورودی فروشگاهی نصب میشد و هدف این بود که چهره شخص به محض ورود مشخص شود باید حتما از این تکنولوزی در دوربین درب ورودی استفاده میشد.چرا که اگر از یک دوربین معمولی استفاده میشد ، چهره شخصی که از پشت به او نور میتابید سیاه و نامفهوم دیده می شد

دوربین های مداربسته در سال های اخیر پیشرفت های قابل توجهی کردنداما برای قابل فهم بودن مطلب برای عموم و همچنین طولانی نشدن این مطلبف مافقط در اینجا به چند مورد از انها که غیر تخصصی هستند اشاره میکنیم.

دوربین هایی که در تاریکی استفاده میشدند دارای نویز در تصویر بودند که این مساله نیر با دوربین هایی با قابلیت DNR که نویز تصویر را به صورت دیجیتالی کم میکردند ، برطرف شد .

اگر دوربینی برای پمپ بنزین؛ ورودی پارکینگ یا خیابانی نصب میشد و در شب وقتی چراغ های جلوی اتومبیل توی دوربین میتابید ، دوربین مانند چشم انسان در آن شرایط تقریبا کور میشد که این مساله نیز با دوربین هایی با قابلیت BLC تا حد زیادی حل شد .

دوربین های مادون قرمز – دوربین هایی با تکنولوژی جدید ICR برای لنز ها که دید بسیار بهتری در تاریکی شب داشتند، همچنین دوربین های ضد حشره و عنکبوت و … نیز به بازار عرضه شده است که در قسمت های دیگر به شرح آن خواهیم پرداخت.

همچنین دی وی آر دوربین ها که قابلیت ذخیره سازی را در خود داشتند . دوربین های باطری دار-

دوربین های پیج دار برای صحبت اپراتور با شخصی که کنار دوربین است. دوربین های آلارم دار و دوربین هایی که نمیتوان جهت آنها را تغییر داد و یا کلاه سر آنها گذاشت .

در قسمت های دیگر بشتر در مورد انها صحبت خواهیم کرد .



:: برچسب‌ها: دوربین های ضد حشره, دوربین مدار بسته, دی وی آر,
سیستم حفاظتی بهتر است یا حفاظ آهنی؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:23

این سوال را تمام افرادی که میخواهند از اموال خود محافظت کنند ، از کارشناسان می پرسند .

حدود 30 سال پیش که خبری از سیستم های حفاظتی و دوربین های مداربسته نبود یا حداقل به شکل امروز رایج و مرسوم نبود ، مردم از سه روش برای جلوگیری از ورود سارقین استفاده میکردند .

در باغ ها و ویلاهایی که خارج از شهر بود از سگ های نگهبان و در داخل شهر ها از یک انسان آموزش دیده و قوی به عنوان نگهبان شب برای گشت در یک محله و کوچه استفاده می شد.

خیلی از افراد هم به نصب حفاظ های آهنی برای درب و پنجره ها روی آوردند …

در حال حاضر که عصر تکنولوژی و الکترونیک و کامپیوتر است و انواع سیستم های حفاظتی پیشرفته به بازار آمده است ، اما هنوز هم در کنار سیستم های دزدگیر پیشرفته از نگهبان ها ی محلی و شخصی ، سگ های نگهبان و حفاظ های آهنی استفاده میشود.

علت چیست؟

بی اعتمادی افراد به تکنولوژی و سیستم های حفاظتی ؟

عدم کارایی سیستم های الکترونیکی و دزدگیر ها؟

شما کدام را ترجیح می دهید ؟ دزدگیر یا درب آکاردئونی ؟

طی مذاکراتی که با هزاران مشتری در طی 17 سال گذشته داشته ام ، نتیجه نظرات مشتریان به این صورت است که هیچ کدام به تنهایی نمیتواند آرامش و آسایش کاملی برای مصرف کننده ایجاد کند . اما استفاده از یک دزدگیر الکترونیک و گارد آهنی برای یک منزل یا فروشگاه ، ضریب اطمینان و آسایش افراد را بسیار بالا می برد.

طبق اخباری که در رسانه ها اعلام میشود ، سارقین به اتو مبیل ها و منازلی دستبرد میزنند که فاقد لوازم ایمنی است.

بنا بر این اگر برای اتومبیل ، منزل و محل کار خود از قفل های فیزیکی و الکترونیکی ، همزمان استفاده کنید ، احتمال سرقت را به حداقل میرسانید.

در واقع سارقین به دنبال دردسر نیستند و راحت و سریع می خواهند به اهداف خود برسند و اگر قصد سرقت از منزلی را داشته باشند و ببیند که پنجره ها حفاظ دارد و همچنین درب ورودی دارای درب دوم آکاردئونی است، از طرفی جعبه بلندگوی دزدگیر را ببیند ، مطمئن باشید که از سرقت صرف نظر کرده و به منزلی که این موانع را نداشته باشد میرود.



:: برچسب‌ها: سیستم حفاظتی, حفاظ آهنی, عصر تکنولوژی,
کتاب مجازی هوشمند
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 15:40

کتاب مجازی برای نمایشگاه های کتاب بسیار مناسب است.

ابتدا لیست کتاب های موجود در نمایشگاه را بازدید کننده ، مشاهده و کتاب مورد نظر را انتخاب میکند. سپس آنرا مطالعه میکند و مانند یک کتاب معمولی آنرا ورق میزند…

میتوان از این محصول در همایش ها برای نمایش کاتالوک و معرفی محصولات شرکت ها نیز استفاده نمود.

به فیدیبو سر بزنید. www.fidibo.com

آتلیه های عکاسی میتوانند از این محصول برای نمایش نمونه کار خود به مشتری ها استفاده کنند.

از لحاظ فنی این کتاب به دو صورت میتواند ارائه شود ، در مدل اول مطالب کتاب توسط یک ویدئو پروجکشن از بالا به سطحی که برای این منظور در نظر گرفته شده است تابیده میشود و توسط سنسور سطح صفحه کتاب حس میشود .تا در صورت ورق زدن سنسور عمل کرده و صفحه بعدی را نمایش دهد .

در مدل دوم یک میز با زاویه 30 درجه است که از تکنولوژی تلویزون های تاچ در آن استفاده شده است و مانند مدل اول نوری از بالا تابیده نمیشود .بلکه یک تلویزیون خوابیده است که نسبت به ضربه و مقدار کمی رطوبت یا آب مقاوم است .

این مانیتور تاچ بوده و اطلاعاتی را که قبلا در آن ذخیره شده به نمایش در خواهد آورد.

مانند مدل اول کتاب ورق میخورد، فهرست جستجو دارد و امکان بزرگنمایی تصاویر و نوشته ها نیز در آن وجود دارد.



:: برچسب‌ها: کتاب مجازی, کتاب مجازی هوشمند,
آیا دوربین مخفی همان دوربین لنز سوزنی است؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 15:39

در مجموعه محصولات دوربین های مداربسته ، انواع و اقسام دوربین ها ، در سایز ها و ابعاد مختلف ساخته شده است .

دوربین مداربسته صنعتی – نیمه صنعتی

دوربین مداربسته دام – اسپید دام

دوربین مداربسته لنز سوزنی – مخفی

دوربین مداربسته با لنز زوم و….

خیلی از کسانی که دوربین مداربسته نصب میکنند ،تمایل دارند تا اطرافیان متوجه نصب دوربین مداربسته شوند و کسانی که قصد سرقت یا مزاحمت دارند ، از آن محل صرفه نظر کنند و سرقت یا خطایی انجام نشود.حتی از برچسب ها و نوشته هایی در فروشگاه خود برای این منظور استفاده میکنند . تا سارقین احتمالی فورا بادیدن آن برچسب یا نوشته متوجه یک سیستم نظارت تصویری شوند .

در حالی که بسیاری از افرادی که دوربین مداربسته خریداری میکنند ، تمایل دارند که دوربین به صورت کاملا مخفی نصب شود و افراد مزاحم بدون اینکه متوجه شوند در آن محل دوربین مداربسته نصب است ، دست به کار خطایی بزنند و تصویر آنها ذخیره گردد.

حال باید ببینیم که دوربین لنز سوزنی یا Pin hol چه اندازه ای است و کجا می توان آنرا مخفی نمود .

دوربین های لنز سوزنی از سایز یک سانتیمتر مربع تا حدود 4 سانتیمتر مربع در بازار یافت می شوند . بنا بر این به راحتی می توان یک دوربین مداربسته لنز سوزنی را در کانال کولر ، قاب عکس ، ساعت و… جا سازی نمود .

چند سالی است که تولید کنندگان دست به ابتکار جالبی زده اند و در وسایلی مانند چراغ های سقفی ، سنسور های اعلام حریق ، سنسور های دزدگیر اماکن ، خودکار ، عینک ، جا سوئیچی ،ساعت رومیزی ، ساعت مچی ، ریموت کنترل، کلاه، گیره لباس ، فندک ،کراوات ،انواع لوازم دکوری مانند مجسمه ها و وسایل اداری رومیزی و … دوربین های سوزنی بسیار کوچکی جاسازی نموده اند و میتوان حتی از این دوربین های مداربسته به صورت سیار استفاده کرد .زیرا در خودکار ها باطری و رم نیز برای ذخیره سازی وجود دارد .

بنا بر این اگر قصد تهیه و نصب دوربین مداربسته مخفی برای حفاظت اموال فروشگاهتان را داشتید ، بدانید که دوربین مخفی همان دوربین لنز سوزنی نیست .

شما میتوانید تعدادی دوربین لنز سوزنی با قیمت مناسب ، تهیه و نصب نمایید در حالی که مخفی نباشد و در جسمی جا سازی نشده باشد و یا از طرفی میتوانید تعداد دوربین مخفی و لنز سوزنی خریداری نمایید و خودتان آنها را در وسایل فروشگاهتان جاسازی نمایید و یا از ابتدا دوربین هایی مخفی شده در لوازمی مانند ساعت ، مجسمه و … را خریداری نمایید.



:: برچسب‌ها: دوربین مخفی, دوربین لنز سوزنی, دوربین های مخفی, دوربین مدار بسته,
تبدیل کامپیوتر های بدون مصرف به DVR گرانقیمت
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 15:39

آیا میدانید قیمت یک دی وی آر DVR شانزده کانال در حدود 500 هزارتومان تا 2میلیون تومان است؟

اگر در منزل یا محل کار خود ، کامپیوتری دارید که از آن استفاده نمیکنید ، میتوانید با اضافه کردن یک کارت مخصوص ، آنرا تبدیل به یک دی وی آر ارزشمند و گرانقیمت نمایید .

امروزه خیلی از سخت افزار ها تولید شده اند که با استفاده از کامپیوتر کار میکنند و نیاز به کامپیوتر جدید و حرفه ای ندارند ، بلکه با استفاده از حتی یک کامپیوتر پنتیوم 2 میتوان از آنها بهره برد ،مانند سیستم های ضبط مکالمات تلفنی.

پس بهتر است قبل از خرید بعضی از وسایل ، با فروشنده مشورت نمایید ، شاید با وجود یک کامپیوتر قدیمی هزینه شما نصف شود.

برای تبدیل کامپیوتر به دی وی آر ، کافی است به نسبت نیازتان ، یک پی سی کارت ذخیره ساز دوربین مداربسته خریداری نمایید .این پی سی کارت ها در مدل های 4-8-16 در بازار موجود می باشند .

قیمت این کارت ها از حدود 50 هزار تومان شروع می شود.
پس از خرید و نصب آن در مادر برد کامپیوتر و همچنین نصب نرم افزار مخصوص همان کارت که در جعبه پی سی کارت موجود است ، میتوانید 4تا 16 دوربین را به کیس متصل نمایید و تصاویر را همزمان روی مانیتور ملاحظه نموده و همچنین نسبت به دخیره سازی تصاویر دوربین های مداربسته اقدام نمایید .

برای اینکه هارد کامپیوترتان زود پر نشود ؛پیشنهاد میدهیم که دخیره سازی تصاویر دوربین های مداربسته را در حالت موشن قرار دهید .
در حالت ذخیره سازی موشن ، فقط زمانی دخیره سازی روی هارد کامپیوتر انجام می شود که حرکتی وجود داشته باشد. به عنوان مثال، شب تا صبح با توجه به اینکه حرکتی در محل کار شما رخ نمیدهد ،هارد به حالت آماده باش بوده و به محض اینکه اولین کارمند ، صبح وارد دفتر کار شود ذخیره سازی آغاز می شود .

در صورتیکه علاقه مند به مطالب مشابه هستید ، کلمه مورد نظر را در قسمت جستجو قرار دهید.



:: برچسب‌ها: ذخیره سازی موشن, هارد کامپیوتر, کارت DVR,
ارتباط داخلی و تلفن سانترال
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 15:38

به لحاظ وجود تلفن سانترال در اکثر ادارات و سازمان ها و همچنین شرکت ها و کارخانه ها ، لذا معمولا از امکانات ارتباط داخلی تلفن های سانترال برای گفتگو بین اتاق ها و بخش های مختلف استفاده میشود ولی در بعضی از مراکز از یک ارتباط داخلی بیسیم یا باسیم ، تصویری و یا صوتی مجزا برای صحبت با بخش های مختلف استفاده میگردد.

ارتباطات داخلی میتواند از یک مرکز به کلیه بخش ها باشد و یا ارتباط همه با همه باشد. یعنی تمام افراد بتوانند بدون محدودیت با بقیه افراد صحبت نمایند.

امروزه دیگر تلفن فقط یک وسیله ارتباطی نیست ، بلکه دارای قابلیت های بیشماری است ، اکثر شرکت ها دارای چندین خط می باشند و با امکاناتی که سیستم های سانترال در اختیار کاربر میگذارد میتوان بسیاری از کارها را خودکار  انجام داد.

به عنوان مثال با تعریف داخلی های مربوط به بخش های مختلف  ، شخص تماس گیرنده میتواند بازدن شماره مربوطه بدون نیاز به اپراتور یا منشی  به بخش و یا شخص مورد نظر متصل شود . امکانات صفر بند ، دوصفر بند یا عدم دسترسی به شماره های خاصی نیز توسط سیستم قابل تعریف است . همچنین قابلیت پیج کردن و تعریف ساعت کاری برای پاسخگویی بخش های مختلف در شیفت های متفاوت یا ساعت نهاری  نیز قابل برنامه ریزی می باشد.