مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
آیا میتوان از سرقت دوربین جلوگیری کرد؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 12:43

شاید به نظر شما کسی این ریسک را نکند تا دوربینی که در حال تصویر برداری است را سرقت نماید اما جالب است بدانید در سال گذشته پلیس سارقی را دستگیر کرد که به سرقت دوربین های نصب شده در خیابانها می پرداخت.

طراحی اولیه صحیح پلن، میتواند در عدم سرقت دوربین های مداربسته بسیار موثر باشد، اگر دوربین ها نسبت به یکدیگر همپوشانی داشته باشند ، یعنی هر دوربین بجز اینکه تصویر فضای تعریف شده را نمایش میدهد ، در گوشه ای از تصویر ، دوربین مداربسته دیگر را نمایش دهد تا اگر کسی قصد دستکاری دوربین را داشت ، تصویر شخص را به اپراتور نمایش دهد و در دی وی آر ذخیره نماید .

اما در بعضی موارد باید کمی بیشتر از دوربین ها محافظت کرد.

برای اینکار راه های گوناگونی وجود دارد .

1- میتوان از سنسورهای لرزشی در داخل کاور های دوربین مداربسته استفاده کرد و سنسور را به یک سیستم حفاظتی و آژیر متصل نمود .

2- میتوان ازمیکرو سوئیچ های مخصوص در زیر پایه دوربین و کاور دوربین مداربسته استفاده نمود و به محض باز شدن درب کاور و یا شل کردن پیچ پایه دوربین آزیر به صدا در خواهد آمد .

3- میتوان از مدار لوپ در داخل پایه و کاور استفاده نمود تا در صورت قطعی سیم لوپ آلارم زده شود .

4- استفاده از سنسور مایکرو ویو

این سنسور به گونه ای عمل میکند که به محض نزدیک شدن سارق آلارم میدهد .

فاصله شخص قابل تنظیم است . مثلا میتوان کاری کرد که از فاصله دو یا یک متری اگر کسی به آن نزدیک شود آزیر به صدا درآید.

چندین راه دیگر نیز وجود دارد مانند استفاده از چشم های الکترونیک در موارد خاص و … اما می توانید به جای اینکه یکی از 4 روش بالا را استفاده نمایید ، از دوربین های مداربسته جدیدی استفاده نمایید که در آن پیشبینی های لازم برای سرقت شده است و به محض دستکاری به سارق اخطار میدهد .

در واقع شما برای محافظت از آن نیاز به یک سیتم حفاظتی ندارید ، و داخل آن از سنسورهای مختلفی استفاده شده است که در صورت دستکاری ، اخطار می دهد.



:: برچسب‌ها: سرقت دوربین, چشم الکترونیک, سنسورهای مختلف, سیستم حفاظتی,
سیستم حفاظتی بهتر است یا حفاظ آهنی؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:23

این سوال را تمام افرادی که میخواهند از اموال خود محافظت کنند ، از کارشناسان می پرسند .

حدود 30 سال پیش که خبری از سیستم های حفاظتی و دوربین های مداربسته نبود یا حداقل به شکل امروز رایج و مرسوم نبود ، مردم از سه روش برای جلوگیری از ورود سارقین استفاده میکردند .

در باغ ها و ویلاهایی که خارج از شهر بود از سگ های نگهبان و در داخل شهر ها از یک انسان آموزش دیده و قوی به عنوان نگهبان شب برای گشت در یک محله و کوچه استفاده می شد.

خیلی از افراد هم به نصب حفاظ های آهنی برای درب و پنجره ها روی آوردند …

در حال حاضر که عصر تکنولوژی و الکترونیک و کامپیوتر است و انواع سیستم های حفاظتی پیشرفته به بازار آمده است ، اما هنوز هم در کنار سیستم های دزدگیر پیشرفته از نگهبان ها ی محلی و شخصی ، سگ های نگهبان و حفاظ های آهنی استفاده میشود.

علت چیست؟

بی اعتمادی افراد به تکنولوژی و سیستم های حفاظتی ؟

عدم کارایی سیستم های الکترونیکی و دزدگیر ها؟

شما کدام را ترجیح می دهید ؟ دزدگیر یا درب آکاردئونی ؟

طی مذاکراتی که با هزاران مشتری در طی 17 سال گذشته داشته ام ، نتیجه نظرات مشتریان به این صورت است که هیچ کدام به تنهایی نمیتواند آرامش و آسایش کاملی برای مصرف کننده ایجاد کند . اما استفاده از یک دزدگیر الکترونیک و گارد آهنی برای یک منزل یا فروشگاه ، ضریب اطمینان و آسایش افراد را بسیار بالا می برد.

طبق اخباری که در رسانه ها اعلام میشود ، سارقین به اتو مبیل ها و منازلی دستبرد میزنند که فاقد لوازم ایمنی است.

بنا بر این اگر برای اتومبیل ، منزل و محل کار خود از قفل های فیزیکی و الکترونیکی ، همزمان استفاده کنید ، احتمال سرقت را به حداقل میرسانید.

در واقع سارقین به دنبال دردسر نیستند و راحت و سریع می خواهند به اهداف خود برسند و اگر قصد سرقت از منزلی را داشته باشند و ببیند که پنجره ها حفاظ دارد و همچنین درب ورودی دارای درب دوم آکاردئونی است، از طرفی جعبه بلندگوی دزدگیر را ببیند ، مطمئن باشید که از سرقت صرف نظر کرده و به منزلی که این موانع را نداشته باشد میرود.



:: برچسب‌ها: سیستم حفاظتی, حفاظ آهنی, عصر تکنولوژی,
دوربین های مداربسته در سال 2011 چه تغییراتی کردند؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:23

وظیفه دوربین های مداربسته دریافت – پردازش و نمایش تصویری است که نزدیک به تصویر واقعی که با چشم مشاهده می شود باشد.

کارخانه های سازنده دوربین مداربسته هر ساله روی کیفیت دوربین ها کار میکنند و هر چه عدد تی وی لاین دوربین ها بیشتر می شود ، تصویر با کیفیت تری به بیننده ارائه میشود.

مثلا 5سال پیش دوربین با 400 تی وی لاین در بازار رایج بود . کم کم کیفیت بالاتر رفت وبه 500 و 600 تی ویلاین رسید .

در اواخر سال 2011 تبلیغاتی برای فروش دوربین هایی با 1000 تی وی لاین شروع شد.

اما آیا فقط کیفیت تصویر به مقدار تی وی لاین دوربین مداربسته بستگی دارد؟ خیر

خیلی از معیار های دیگر است که میتواند در کیفیت تصویر خروجی یک دوربین روی مانیتور تاثیر داشته باشد .

مثلا تکنولوژی WDR برای دوربین هایی که رو به نور بود طراحی شد .

اگر دوربینی رو به درب ورودی فروشگاهی نصب میشد و هدف این بود که چهره شخص به محض ورود مشخص شود باید حتما از این تکنولوزی در دوربین درب ورودی استفاده میشد.چرا که اگر از یک دوربین معمولی استفاده میشد ، چهره شخصی که از پشت به او نور میتابید سیاه و نامفهوم دیده می شد

دوربین های مداربسته در سال های اخیر پیشرفت های قابل توجهی کردنداما برای قابل فهم بودن مطلب برای عموم و همچنین طولانی نشدن این مطلبف مافقط در اینجا به چند مورد از انها که غیر تخصصی هستند اشاره میکنیم.

دوربین هایی که در تاریکی استفاده میشدند دارای نویز در تصویر بودند که این مساله نیر با دوربین هایی با قابلیت DNR که نویز تصویر را به صورت دیجیتالی کم میکردند ، برطرف شد .

اگر دوربینی برای پمپ بنزین؛ ورودی پارکینگ یا خیابانی نصب میشد و در شب وقتی چراغ های جلوی اتومبیل توی دوربین میتابید ، دوربین مانند چشم انسان در آن شرایط تقریبا کور میشد که این مساله نیز با دوربین هایی با قابلیت BLC تا حد زیادی حل شد .

دوربین های مادون قرمز – دوربین هایی با تکنولوژی جدید ICR برای لنز ها که دید بسیار بهتری در تاریکی شب داشتند، همچنین دوربین های ضد حشره و عنکبوت و … نیز به بازار عرضه شده است که در قسمت های دیگر به شرح آن خواهیم پرداخت.

همچنین دی وی آر دوربین ها که قابلیت ذخیره سازی را در خود داشتند . دوربین های باطری دار-

دوربین های پیج دار برای صحبت اپراتور با شخصی که کنار دوربین است. دوربین های آلارم دار و دوربین هایی که نمیتوان جهت آنها را تغییر داد و یا کلاه سر آنها گذاشت .

در قسمت های دیگر بشتر در مورد انها صحبت خواهیم کرد .



:: برچسب‌ها: دوربین های ضد حشره, دوربین مدار بسته, دی وی آر,
کتاب مجازی هوشمند
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 15:40

کتاب مجازی برای نمایشگاه های کتاب بسیار مناسب است.

ابتدا لیست کتاب های موجود در نمایشگاه را بازدید کننده ، مشاهده و کتاب مورد نظر را انتخاب میکند. سپس آنرا مطالعه میکند و مانند یک کتاب معمولی آنرا ورق میزند…

میتوان از این محصول در همایش ها برای نمایش کاتالوک و معرفی محصولات شرکت ها نیز استفاده نمود.

به فیدیبو سر بزنید. www.fidibo.com

آتلیه های عکاسی میتوانند از این محصول برای نمایش نمونه کار خود به مشتری ها استفاده کنند.

از لحاظ فنی این کتاب به دو صورت میتواند ارائه شود ، در مدل اول مطالب کتاب توسط یک ویدئو پروجکشن از بالا به سطحی که برای این منظور در نظر گرفته شده است تابیده میشود و توسط سنسور سطح صفحه کتاب حس میشود .تا در صورت ورق زدن سنسور عمل کرده و صفحه بعدی را نمایش دهد .

در مدل دوم یک میز با زاویه 30 درجه است که از تکنولوژی تلویزون های تاچ در آن استفاده شده است و مانند مدل اول نوری از بالا تابیده نمیشود .بلکه یک تلویزیون خوابیده است که نسبت به ضربه و مقدار کمی رطوبت یا آب مقاوم است .

این مانیتور تاچ بوده و اطلاعاتی را که قبلا در آن ذخیره شده به نمایش در خواهد آورد.

مانند مدل اول کتاب ورق میخورد، فهرست جستجو دارد و امکان بزرگنمایی تصاویر و نوشته ها نیز در آن وجود دارد.



:: برچسب‌ها: کتاب مجازی, کتاب مجازی هوشمند,
آیا دوربین مخفی همان دوربین لنز سوزنی است؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 15:39

در مجموعه محصولات دوربین های مداربسته ، انواع و اقسام دوربین ها ، در سایز ها و ابعاد مختلف ساخته شده است .

دوربین مداربسته صنعتی – نیمه صنعتی

دوربین مداربسته دام – اسپید دام

دوربین مداربسته لنز سوزنی – مخفی

دوربین مداربسته با لنز زوم و….

خیلی از کسانی که دوربین مداربسته نصب میکنند ،تمایل دارند تا اطرافیان متوجه نصب دوربین مداربسته شوند و کسانی که قصد سرقت یا مزاحمت دارند ، از آن محل صرفه نظر کنند و سرقت یا خطایی انجام نشود.حتی از برچسب ها و نوشته هایی در فروشگاه خود برای این منظور استفاده میکنند . تا سارقین احتمالی فورا بادیدن آن برچسب یا نوشته متوجه یک سیستم نظارت تصویری شوند .

در حالی که بسیاری از افرادی که دوربین مداربسته خریداری میکنند ، تمایل دارند که دوربین به صورت کاملا مخفی نصب شود و افراد مزاحم بدون اینکه متوجه شوند در آن محل دوربین مداربسته نصب است ، دست به کار خطایی بزنند و تصویر آنها ذخیره گردد.

حال باید ببینیم که دوربین لنز سوزنی یا Pin hol چه اندازه ای است و کجا می توان آنرا مخفی نمود .

دوربین های لنز سوزنی از سایز یک سانتیمتر مربع تا حدود 4 سانتیمتر مربع در بازار یافت می شوند . بنا بر این به راحتی می توان یک دوربین مداربسته لنز سوزنی را در کانال کولر ، قاب عکس ، ساعت و… جا سازی نمود .

چند سالی است که تولید کنندگان دست به ابتکار جالبی زده اند و در وسایلی مانند چراغ های سقفی ، سنسور های اعلام حریق ، سنسور های دزدگیر اماکن ، خودکار ، عینک ، جا سوئیچی ،ساعت رومیزی ، ساعت مچی ، ریموت کنترل، کلاه، گیره لباس ، فندک ،کراوات ،انواع لوازم دکوری مانند مجسمه ها و وسایل اداری رومیزی و … دوربین های سوزنی بسیار کوچکی جاسازی نموده اند و میتوان حتی از این دوربین های مداربسته به صورت سیار استفاده کرد .زیرا در خودکار ها باطری و رم نیز برای ذخیره سازی وجود دارد .

بنا بر این اگر قصد تهیه و نصب دوربین مداربسته مخفی برای حفاظت اموال فروشگاهتان را داشتید ، بدانید که دوربین مخفی همان دوربین لنز سوزنی نیست .

شما میتوانید تعدادی دوربین لنز سوزنی با قیمت مناسب ، تهیه و نصب نمایید در حالی که مخفی نباشد و در جسمی جا سازی نشده باشد و یا از طرفی میتوانید تعداد دوربین مخفی و لنز سوزنی خریداری نمایید و خودتان آنها را در وسایل فروشگاهتان جاسازی نمایید و یا از ابتدا دوربین هایی مخفی شده در لوازمی مانند ساعت ، مجسمه و … را خریداری نمایید.



:: برچسب‌ها: دوربین مخفی, دوربین لنز سوزنی, دوربین های مخفی, دوربین مدار بسته,
تبدیل کامپیوتر های بدون مصرف به DVR گرانقیمت
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 15:39

آیا میدانید قیمت یک دی وی آر DVR شانزده کانال در حدود 500 هزارتومان تا 2میلیون تومان است؟

اگر در منزل یا محل کار خود ، کامپیوتری دارید که از آن استفاده نمیکنید ، میتوانید با اضافه کردن یک کارت مخصوص ، آنرا تبدیل به یک دی وی آر ارزشمند و گرانقیمت نمایید .

امروزه خیلی از سخت افزار ها تولید شده اند که با استفاده از کامپیوتر کار میکنند و نیاز به کامپیوتر جدید و حرفه ای ندارند ، بلکه با استفاده از حتی یک کامپیوتر پنتیوم 2 میتوان از آنها بهره برد ،مانند سیستم های ضبط مکالمات تلفنی.

پس بهتر است قبل از خرید بعضی از وسایل ، با فروشنده مشورت نمایید ، شاید با وجود یک کامپیوتر قدیمی هزینه شما نصف شود.

برای تبدیل کامپیوتر به دی وی آر ، کافی است به نسبت نیازتان ، یک پی سی کارت ذخیره ساز دوربین مداربسته خریداری نمایید .این پی سی کارت ها در مدل های 4-8-16 در بازار موجود می باشند .

قیمت این کارت ها از حدود 50 هزار تومان شروع می شود.
پس از خرید و نصب آن در مادر برد کامپیوتر و همچنین نصب نرم افزار مخصوص همان کارت که در جعبه پی سی کارت موجود است ، میتوانید 4تا 16 دوربین را به کیس متصل نمایید و تصاویر را همزمان روی مانیتور ملاحظه نموده و همچنین نسبت به دخیره سازی تصاویر دوربین های مداربسته اقدام نمایید .

برای اینکه هارد کامپیوترتان زود پر نشود ؛پیشنهاد میدهیم که دخیره سازی تصاویر دوربین های مداربسته را در حالت موشن قرار دهید .
در حالت ذخیره سازی موشن ، فقط زمانی دخیره سازی روی هارد کامپیوتر انجام می شود که حرکتی وجود داشته باشد. به عنوان مثال، شب تا صبح با توجه به اینکه حرکتی در محل کار شما رخ نمیدهد ،هارد به حالت آماده باش بوده و به محض اینکه اولین کارمند ، صبح وارد دفتر کار شود ذخیره سازی آغاز می شود .

در صورتیکه علاقه مند به مطالب مشابه هستید ، کلمه مورد نظر را در قسمت جستجو قرار دهید.



:: برچسب‌ها: ذخیره سازی موشن, هارد کامپیوتر, کارت DVR,
ارتباط داخلی و تلفن سانترال
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 15:38

به لحاظ وجود تلفن سانترال در اکثر ادارات و سازمان ها و همچنین شرکت ها و کارخانه ها ، لذا معمولا از امکانات ارتباط داخلی تلفن های سانترال برای گفتگو بین اتاق ها و بخش های مختلف استفاده میشود ولی در بعضی از مراکز از یک ارتباط داخلی بیسیم یا باسیم ، تصویری و یا صوتی مجزا برای صحبت با بخش های مختلف استفاده میگردد.

ارتباطات داخلی میتواند از یک مرکز به کلیه بخش ها باشد و یا ارتباط همه با همه باشد. یعنی تمام افراد بتوانند بدون محدودیت با بقیه افراد صحبت نمایند.

امروزه دیگر تلفن فقط یک وسیله ارتباطی نیست ، بلکه دارای قابلیت های بیشماری است ، اکثر شرکت ها دارای چندین خط می باشند و با امکاناتی که سیستم های سانترال در اختیار کاربر میگذارد میتوان بسیاری از کارها را خودکار  انجام داد.

به عنوان مثال با تعریف داخلی های مربوط به بخش های مختلف  ، شخص تماس گیرنده میتواند بازدن شماره مربوطه بدون نیاز به اپراتور یا منشی  به بخش و یا شخص مورد نظر متصل شود . امکانات صفر بند ، دوصفر بند یا عدم دسترسی به شماره های خاصی نیز توسط سیستم قابل تعریف است . همچنین قابلیت پیج کردن و تعریف ساعت کاری برای پاسخگویی بخش های مختلف در شیفت های متفاوت یا ساعت نهاری  نیز قابل برنامه ریزی می باشد.


صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 9 صفحه بعد